Incepand din 12 noiembrie, lucrurile in cadrul Directie Generalae de Asistenta Sociala si Protectia Copilului (DGASPC) Maramures se vor misca mult mai repede. Cel putin asta promit oficialii institutiei, care au demarat un proiect in cadrul caruia va fi implementat un sistem informatizat performat, care sa monitorizeze intreaga activitate a centrelor din judet, dar si un ghiseu unic unde vor putea fi depuse sesizari mult mai eficient. Valoarea totala a proiectului este de 1.164.144 lei, fara TVA.
Lipsa personalului de la Directia Copilului va fi compensata prin tehnologie de ultima generatie, in cadrul proiectului “Sprijinirea initiativelor de reducere a duratei de livrare a serviciilor publice in cadrul DGASPC prin implementarea sistemului de managementul documentelor electronice, arhivarea electronica si infiintarea de ghiseu unic online pentru rezolvarea cazurilor si incidentelor de orice natura”, cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Dezvoltarea Capacitatii Administrative 2007-2013.
Concret, proiectul presupune crearea unui ghiseu unic care sa reduca timpul de livrare si calitatea serviciilor de asistenta sociala si si sa eficientizeze activitatea angajatilor din institutie, acestia avand mai putine sarcini de rezolvat. In plus, prin implementarea sistemului informatic se preconizeaza si o reducere a costurilor consumabilelor, cu 5% in primul an de la finalizarea proiectului.
”Pentru o imagine clara asupra dotarilor care presupun infiintarea sistemului informatic este necesara mentionarea echipamentelor care au fost livrate. Este vorba despre trei servere care contin baza de date, licente, sisteme de operare si baze de date, un echipament de baze de date, 18 calculatoare si noua scanere”, a precizat Horatiu Vasii, consultantul de proiect.
In acest moment, a fost realizata deja conexiunea la internet in toate centrele DGASPC Maramures, urmand ca, odata ce sistemul informatic va fi functional, angajatii centrelor sa faca permanent raportari cu privire la orice tip de incident produs.
“Daca ducem lipsa de personal, macar pe partea aceasta sa intervenim sa usuram munca angajatilor si sa oferim mai bune conditii beneficiarilor. Speram ca, odata ce va fi implementat, sa se miste totul mai repede, de la raspunsul la cereri, la achizitii, totul”, a precizat Nicolae Boitor, directorul DGASPC.
Prin implementarea acestui proiect, oficialii DGASPC doresc sa scada si numarul incidentelor in care sunt implicati copiii, avand in plan ca pe viitor sa infiinteze si un forum al beneficiarilor directi, in care acestia sa poata posta sesizari.
Sursa: Anca Popescu