Agentia de turism Dream Travel din Baia Mare este anchetata de politistii din cadrul Servicului de Investigare a Fraudelor al IPJ Maramures pentru fals si uz de fals, precum si pentru inselaciune. Firma a intrat si in colimatorul directiei de control din cadrul Ministerului Dezvoltarii si Turismului pentru calitatea serviciilor dupa ce mai multe reclamatii au fost primite la adresa acestuia. Amenda maxima, de 50.000 de lei, a fost aplicata agentiei Dream Travel pentru nerespectarea criteriilor de clasificare si pentru ca in momentul controlului nu a putut prezenta contractul incheiat cu tour-operatorul mentionat in oferta cumparata de clientii care au reclamat serviciile proaste.
Purtatorul de cuvant al ministerului, Bogdan Oprea, a explicat, pentru eMaramures, ca ”agentia a vandut pachete turistice ale unui operator cu care nu poate face dovada ca are o relatie contractuala, iar turistii au beneficiat de alte servicii decat cele achitate”.
Numarul reclamatiilor la adresa agentiei Dream Travel din Baia Mare s-au inmultit insa, numeroase persoane precizand fie ca nu au ajuns in vacanta acolo unde li s-a promis la momentul incheierii contractului, fie ca nu au mai ajuns deloc. In aceasta ultima situatie a fost o baimareanca si copilul acesteia. Femeia a spus ca si-a dorit sa isi duca baiatul in vacanta de vara in Grecia, iar in acest sens a platit, inca din ianuarie, 600 de euro pentru bilete. Dupa ce la intelegere a acceptat sa isi amane cu mai multe zile plecarea din tara, administratorii agentiei spunandu-i ca au aparut probleme, baimareanca nu a mai ajuns deloc pe taramul Eladei. A fost intoarsa din drum tocmai cand se indrepta spre aeroportul din Cluj.
“Pe drum primesc un telefon ca nu mai pot merge. Eram in Galgau… Am platit om sa ma duca cu masina pana in Cluj. Suferinta copilului cu toti banii de pe lumea asta nu pot sa-i platesc. E groaznic sa-ti vezi copiii suferind. Eu nu mai pot pleca nicaieri si copilul meu plange in fiecare zi ca nu mai merge nicaieri”, a spus femeia, care a precizat ca, desi i-au fost restituiti banii de bilete precum si contravaloarea drumului spe Cluj, nu se poate justifica in fata copilului caruia i-a distrus vacanta de vara. ”Eu nu mai pot sa plec in concendiu, pentru ca nimeni nu ma lasa sa merg cand vreau eu”, a justificat fosta clienta a agentiei.
Si alte persoane care au apelat la Dream Travel au fost puse in situatii stanjenitoare, parte dintre ele denuntand-o Comisariatului pentru Protectia Consumatorilor, Garzii Financiare si chiar Ministerului Turismului. Ca urmare a plangerilor, agentia a fost sanctionata nu doar de inspectorii ministerului, ci si de comisarii de la Protectia Consumatorilor Maramures, care au aplicat o amenda de 11.000 de lei pentru abaterile constatate.
Sanctiunile puteau sa fie si mai dure, dar firma din Baia Mare a ramas cu licenta turistica doar printr-o intamplare. ”Retragerea licentei turistice nu am putut sa o aplicam in acest caz, desi am intentionat, deoarece agentia se afla intr-un proces de prelungire a licentei, motiv pentru care, potrivit procedurilor legale, in aceasta perioada ea nu detine fizic o licenta, ci are depusa documentatia pentru obtinerea unei prelungiri la noi la minister”, a spus Bogdan Oprea.
Una dintre persoanele care s-a considerat nedreptatita dupa ce a platit pentru un sejur la un hotel din Turcia si a ajuns la altul si-a motivat actiunile intreprinse impotriva agentiei Dream Travel si prin faptul ca nu doreste ca si altii sa intampine aceleasi probleme din cauza nereguli. A spus ca a tot fost dusa cu vorba atat ea, cat si ceilalti membri din grup desi banii pentru vacanta au fost platiti integral inca din martie pentru un pachet turistic Ultra All Inclusive de sapte nopti la un hotel din Antalya.
Sub nicio forma administratorii agentiei, Bogdan si Vasilica Ilut, nu au dorit sa iasa in public pentru explicatii, singurul punct de vedere fiind exprimat in scris. Lamurile nu au fost suficiente insa, dar cei doi au preferat sa spuna ca vor veni cu date in plus mai incolo. Intre timp insa, Ministerul Turismului a avertizat clientii sa fie atenti la ce semneaza, pentru ca autoritatile statului nu pot decat sa aplice sanctiuni, dar nicidecum sa acorde despagubiri.
CITESTE SI:
- RECLAMATIE – O agentie de turism din Baia Mare a fost amendata dupa ce clientii acesteia au fost cazati in alt hotel decat era prevazut in oferta
- DREPT LA REPLICA – DREAM TRAVEL – Agentia de turism din Baia Mare denuntata la Protectia Consumatorilor are o versiune proprie pentru situatiile reclamate
Sursa: Camelia Tocaci, Meda Muntean