State de plata cu erori descoperite de reprezentantii Inspectoratului Scolar Judetean Maramures. Din 136 de unitati de invatamant verificate, in 45 dintre ele au fost gasite greseli la salarii, ce necesita rectificari. Pentru a evita astfel de situatii in viitor, directorii de scoli, secretarii-sefi si administratorii financiari au fost invitati la sediul ISJ pentru… instructie.
Plata cheltuielilor cu salariile stabilite conform legii si contributiile aferente acestora “se face pe baza statelor de personal si de plata avizate, respectiv validate de inspectoratele scolare”, conform unei notificari recente a Ministerului Educatiei. Unitatile de invatamant din Maramures vor trebui sa ia masuri pentru ca avizarea statelor de personal sa se faca electronic.
In acest sens, Inspectoratul Scolar Judetean Maramures a invitat persoanele din structurile de conducere ale scolilor la sediul institutiei pentru a fi consiliate. Inspectorii scolari au motivat ca se incearca prevenirea unor erori care pot aparea din cauza ca legislatia care reglementeaza finantarea/elev este in schimbare continua.
Asta cu atat mai mult cu cat din 136 de unitati de invatamant verificate, 45 aveau erori in statele de plata care au necesitat rectificari. Inspectorul scolar general din cadrul ISJ Maramures, Mariana Pop, a declarat ca “responsabilitatea intocmirii si probarii statelor de personal si de plata, in conditiile legii, le revine ordonatorilor de credite din unitatile de invatamant, iar verificarea si avizarea intra in responsabilitatea inspectoratelor scolare”.
Oficialii ISJ au mai precizat ca “deciziile de reincadrare/incadrare a personalului din cadrul unitatilor de invatamant preuniversitar se vor emite de catre directorii scolilor in calitate de angajatori, numai pe baza statului de personal avizat de catre inspectoratul scolar. Ordonatorul de credite poarta raspunderea reincadrarii personalului”.
Sursa: Camelia Tocaci