• Contact
eMaramures
  • Acasa
  • Actualitate
    • 112
    • Cultură
    • Educaţie
    • Sănătate
      • COVID-19
    • Social
    • Știri Externe
    • Știri Naționale
  • Timp Liber
    • Monden
  • Sport
  • Politică
    • Alegeri Locale
    • Alegeri Europarlamentare
    • Alegeri Prezidentiale
  • Utile
    • Anunturi
    • Publicitate
  • Editorial
    • Opinii
  • Blogurile eMM
    • Postari recente
    • Cele mai comentate
    • Lista bloggeri
Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
eMaramures
  • Acasa
  • Actualitate
    • 112
    • Cultură
    • Educaţie
    • Sănătate
      • COVID-19
    • Social
    • Știri Externe
    • Știri Naționale
  • Timp Liber
    • Monden
  • Sport
  • Politică
    • Alegeri Locale
    • Alegeri Europarlamentare
    • Alegeri Prezidentiale
  • Utile
    • Anunturi
    • Publicitate
  • Editorial
    • Opinii
  • Blogurile eMM
    • Postari recente
    • Cele mai comentate
    • Lista bloggeri
Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
eMaramures
Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
Acasa Actualitate Sănătate

RISC – Suplimentele de calciu cresc riscul de infarct

Admin eMM de Admin eMM
24 mai 2012
in Sănătate
1 min
Share on Facebook

Calciul luat din alimente nu are o influenta cardiovasculara semnificativa, dar suplimentele de calciu pot creste riscul unui atac de cord, subliniaza in articol Sabine Rohrmann, cercetator la universitatea din Zurich.

Aceste suplimente alimentare, recomandate numai in cazul varstnicilor si femeilor la menopauza, cresc si riscul de accident vascular cerebral si de mortalitate cardiovasculara, potrivit unui studiu elaborat in Germania pe 24.000 de subiecti cu varste cuprinse intre 35 si 64 de ani. Timp de 11 ani, in randul acestor persoane s-au inregistrat 354 de infarcte, 260 de accidente vasculare cerebrale si 267 decese. Participantii la acest studiu, care au luat zilnic peste 1.100 miligrame de calciu, au inregistrat un risc de infarct cu 31% mai mare decat cei care l-au luat intr-o doza moderata, de circa 800 de miligrame.

Potrivit expertilor, calciul provenit dintr-o dieta echilibrata este ingerat in mici cantitati pe parcursul zilei, ceea ce faciliteaza absorbtia sa in organism, in timp ce suplimentele provoaca cresteri bruste ale nivelului de calciu in sange.

Intr-un editorial care insoteste respectivul articol, cercetatorul Ian Reid, de la Universitatea din Auckland (Noua Zeelanda), afirma ca siguranta administrarii suplimentelor de calciu „este examinata tot mai minutios” si concluzioneaza ca „trebuie sa consideram acest mineral ca fiind o componenta importanta a unei diete echilibrate si nu un panaceu ieftin pentru problema universala a osteoporozei la menopauza„.
Sursa: Agerpres

Stirea anterioara

CEREMONIE – Eroii neamului, comemorati la Monumentul Ostasului Roman din Baia Mare (VIDEO)

Stirea urmatoare

FINANTARE - Bancile din Grecia vor primi 18 miliarde de euro pentru recapitalizare

Stirea urmatoare

FINANTARE - Bancile din Grecia vor primi 18 miliarde de euro pentru recapitalizare

LEGE - Traian Basescu a promulgat Legea pentru punerea in aplicare a Codului de procedura civila

Bloguri eMM recente

4 martie 1977, ora 21:22.

de andreea.denisa
4 martie 2026
1
4 martie 1977, ora 21:22.

Era o seară destul de rece, ca de început de primăvară, mulți români se aflau în fața televizoarelor, iar pe...

Citeste mai mult
Anterior Urmator
eMaramures

eMaramures | Știri și informații la zi
office@emaramures.ro

orice media logo –  Servicii de creare site web

Stiri Recente

Pompierii maramureșeni participă la faza națională a Competiției de Descarcerare și de Acordare a Primului Ajutor Calificat

9 iunie 2026

Alertă la Chiuzbaia după semnalarea prezenței unui urs. A fost transmis mesaj RO-ALERT

9 iunie 2026

Ziua Internațională a Arhivelor, marcată pe 9 iunie. Omagiu adus păstrătorilor memoriei naționale

9 iunie 2026

Campanie de prevenire privind consumul de alcool și droguri, derulată prin proiectul „Respect și grijă pentru copiii speciali

9 iunie 2026

Parohia Greco-Catolică „Sfântul Anton” din Baia Mare își sărbătorește hramul

9 iunie 2026

Navighează după categorie

  • 112
  • Actualitate
  • Alegeri Europarlamentare
  • Alegeri Locale
  • Alegeri Prezidentiale
  • Anunturi
  • Bloguri eMM
  • Chipuri de poveste
  • COVID-19
  • Cultură
  • Editorial
  • Educaţie
  • Fără categorie
  • Monden
  • Opinii
  • Politică
  • Publicitate
  • Război în Ucraina
  • Sănătate
  • Social
  • Sport
  • Știri Externe
  • Știri Naționale
  • Știrile Zilei
  • Timp Liber
  • Utile

Stiri recente

Pompierii maramureșeni participă la faza națională a Competiției de Descarcerare și de Acordare a Primului Ajutor Calificat

Pompierii maramureșeni participă la faza națională a Competiției de Descarcerare și de Acordare a Primului Ajutor Calificat

9 iunie 2026
Alertă la Chiuzbaia după semnalarea prezenței unui urs. A fost transmis mesaj RO-ALERT

Alertă la Chiuzbaia după semnalarea prezenței unui urs. A fost transmis mesaj RO-ALERT

9 iunie 2026
  • Termeni de folosire
  • Politica de confidentialitate
  • Politica cookies
  • Cazare Baia Mare
  • Pensiune Sighișoara
  • MrBet

© 2020 eMaramures. Toate drepturile rezervate.

📻 Radio eMaramureș
Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
  • Acasa
  • Actualitate
    • 112
    • Cultură
    • Educaţie
    • Sănătate
      • COVID-19
    • Social
    • Știri Externe
    • Știri Naționale
  • Timp Liber
    • Monden
  • Sport
  • Politică
    • Alegeri Locale
    • Alegeri Europarlamentare
    • Alegeri Prezidentiale
  • Utile
    • Anunturi
    • Publicitate
  • Editorial
    • Opinii
  • Blogurile eMM
    • Postari recente
    • Cele mai comentate
    • Lista bloggeri

© 2020 eMaramures. Toate drepturile rezervate.