O decizie a oficialilor Ministerului Transporturilor care priveste desfiintarea a doua trenuri din Maramuresul istoric a coalizat senatorii de la putere si opozitie, atat democrat-liberalul Gheorghe Mihai Barlea cat si social-democratul Sorin Bota sesizand problema si cerand revenirea asupra ordinului. Unul dintre trenurile desfiintate, incepand din aceasta luna, este cel de pe ruta Viseu de Jos – Salva, cu numarul 4132. De asemenea, vizat de suspendare este si trenul 4131, spre Sighetu Marmatiei, oficialii CFR anuntand ca masura este valabila din 25 februarie.
Senatorul Gheorghe Mihai Barlea a declarat ca decizia “va avea consecinte multiple pentru calatorii ocazionali si pentru navetisti spre locurile de munca, inclusiv pentru cei 123 de angajati de la sectia L9 CFR Sighet, care asigura lucrarile de intretinere a liniei CF Salva –Viseul de Jos, pusi in situatia de a se deplasa din statia Sighet la ora 1.00 noaptea si sa se intoarca cu trenul 4110 la ora 22.36 de minute”.
Parlamentarul a mai atras atentia ca suspendarea celor doua trenuri afecteaza inclusiv legatura cu trenurile 1834 si 1833, dinspre Maramures spre alte judete din Ardeal, respectiv spre Moldova. ”Calatorii interesati vor trenui sa astepte in statia Salva, timp de 12 ore, ceea ce este inacceptabil”, a aratat Barlea.
Acelasi semnal de alarma l-a tras si senatorul Sorin Bota, care a aratat ca ”inchiderea singurei linii de cale ferata existente in Maramures, tronsonul Viseu-Sighetul Marmatiei, sub pretextul ca aceasta nu ar fi rentabila, reprezinta un alt cadou oferit catre clientela PDL-ista”. In opinia sa, motivatia invocata de oficialii Ministerului Transporturilor nu este plauzibila.
”Compania CFR calatori trebuie lasata sa-si gestioneze traseele si nu sa fie fortata sa le inchida pentru a fi redeschise de transportatorii privati. Aceasta nu inseamna ca transportul privat trebuie subminat sau desconsiderat; dar, pe de alta parte, activitatea companiilor de stat trebuie sustinuta iar falimentarea acestora nu trebuie facuta cu buna stiinta ca fiind una din solutiile viabile care ar rezolva problemele cu care acestea se confrunta”, a subliniat Sorin Bota.
Parlamentarii maramureseni au mai semnalat si o alta problema, care priveste trenul 4136/1644 de pe relatia Sighetul Marmatiei-Bucuresti si retur. Garnitura nu are vagon de dormit de clasa I, pe distanta Sighet – Salva avand doar regim de tren personal si abia din Salva, statut de InterRegio. Acestia au aratat ca drumul este lung, iar in aceste conditii ar fi necesara imbunatatirea conditiilor de transport.
Sursa: Ioana Osan