In urma materialului publicat in ziarul electronic eMaramures.ro, Mihai Patrascu, directorul Aeroportului Baia Mare, a vrut sa raspunda acuzatiilor venite din partea vicepresedintelui Consiliului Judetean Maramures, Gabriel Zetea. De-a lungul discutiilor purtate, acesta a tinut sa precizeze ca vina pentru respingerea proiectului de reabilitare si modernizare a pistei nu-i apartine si astfel acuzatiile care i s-au adus au fost nefondate.
La mai putin de o saptamana dupa ce vicepresedintele Consiliului Judetean, Gabriel Zetea, spunea ca asteapta demisia de onoare a directorului Aeroportului Baia Mare, Mihai Patrascu a tinut sa sublinieze ca in acest caz este convins ca toate disputele au pornit din divergente politice si a dorit sa faca unele precizari in legatura cu activitatea sa in cadrul unitatii pe care o conduce.
Strict legat de declaratiile facute de vicepresedintele CJ, Mihai Patrascu a optat sa invoce un motto pe care-l considera oportun in acest caz. „Un adevarat om de valoare nu are nevoie sa ii manjeasca pe altii ca sa devina mai valoros, mi-a spus cineva. Si avea mare dreptate! Nu mi-a placut niciodata sa intru in polemici cu nimeni, asa ca nu o voi face nici cu el. Cred ca sunt suficiente cuvintele pe care le-am citat mai sus. Si oricum cei care ma cunosc stiu foarte bine realitatea“, a aratat Mihai Patrascu.
In ceea ce priveste respingerea proiectului de reabilitare si modernizare a pistei de pe Aeroportul Baia Mare, directorul a spus ca vina nu-i apartine. Patrascu a explicat ca fondurile alocate pentru proiectele de acest gen au fost alocate pe motive politice si nu pe structura reala a proiectelor. „Daca din 16 aeroporturi, s-a finantat doar unul singur, iar in cel de-al doilea caz s-a suplimentat cu o suma foarte mica de bani, celelalte 15 au ramas fara fonduri. Concluzia o poate trage oricine“, a adaugat Patrascu.
Cand vine vorba de demisie, Mihai Patrascu recunoaste ca aceasta idee i-a trecut de mai multe ori prin cap, insa isi va continua munca de zi cu zi pana se va considera depasit de situatie. „Atunci cand nu voi mai avea acceptul sau recunoasterea autoritatilor in domeniul aviatiei, ma voi retrage. Deocamdata sunt apreciat la nivelul profesionistilor in aviatie din tara si din strainatate si ei sunt cei care imi dau motive sa merg mai departe pe linia pe care am inceput. De-a lungul anilor am realizat mai multe obiective, printre care cresterea traficului in ceea ce priveste aviatia de business si generala (cu 300% de cind am venit), rezolvarea problemei alimentarii cu cherosen (JET A1) si benzina de aviatie (AVGAS), instalarea unui balizaj performant“, a punctat Patrascu.
Alte puncte forte, din punctul sau de vedere, in activitatea de lider al Aeroportului Baia Mare ar fi rezultatele financiare foarte bune datorate eliminarii pierderilor tehnologice din aeroport, unei mai bune gestionari a resurselor si a unei relatii mult mai bune cu toti actorii implicati in aviatia baimareana, investitii in infrastructura aeroportuara (Schorling, Unimog, benzi bagaje, fluxuri de pasageri, si asigurarea tuturor conditiilor pentru a corespunde criteriilor Schengen, atestarea serviciilor de handling la platforma si conformarea suprafetei de miscare cu cerintele ICAO si RACR.
Patrascu a dorit sa clarifice si afirmatia lui Gabriel Zetea legata de plecarea sa in Singapore, vicepresedintele CJ sustinand ca directorul aeroportului este plecat de fapt in concediu. „Am fost, bineinteles, in interes de serviciu, la un curs de specializare in siguranta aeroportuara. Am fost singurul roman acceptat cu bursa acordata de Ministerul Afacerilor Externe din Singapore, la Academia de Aviatie din aceasta tara, care e cotata ca fiind una dintre cele mai bune din lume“, a incheiat Mihai Patrascu.
Citeste si:
Sursa: Cosmin Carp