USR propune în domeniul infrastructurii de transport – măsura de investiții în infrastructură rutieră – realizarea a 434 de kilometri de autostradă, 52 de stații electrice, 625 de hectare perdele forestiere și 18 parcări securizate cu ajutorul celor 3,095 de miliarde de euro din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Astfel, se dorește realizarea A 7 între localitățile Ploiești – Buzău, A 7 – Buzău – Focșani, A 7 – Focșani – Bacău, A 7 – Bacău – Pașcani; A 8 – Tg. Mureș – Miercurea Nirajului + Leghin – Moțca; A 3 – Nădășelu – Poarta Sălajului și A1 – Margina – Holdea, arată Agerpres.
De asemenea, cu finanțate din POIM (2014-2020), POT (2021-2027), bugetul de stat și alte surse, conform unui program de investiții derulat pe minimum 10 ani, se dorește realizarea a 3.200 de kilometri de autostrăzi, drumuri expres și centuri ocolitoare. Potrivit documentului, este vorba de Autostrada A1 Sibiu – Pitești; Autostrada A0 de centură București; Autostrada A8 Tg. Mureș – Iași – Ungheni; Autostrada A13 Sibiu – Brașov – Bacău; Autostrada A10 Sebeș – Turda; Autostrada A3 Ploiești – Comarnic – Brașov; Autostrada A3 Transilvania Tg. Mureș – Cluj – Zalău – Oradea; Autostrada Timișoara – Moravița; Autostrada A7 Pașcani – Suceava – Siret. Mai sunt enumerate investițiile în: Drumul expres Craiova – Pitești; Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila; Drumuri expres: DX Focșani/Buzău – Brăila – Tulcea – Constanța, DX Bacău – Piatra Neamț, DX Tișița – Albița, DX Arad – Oradea, DX Brăila – Galați, DX Tg. Jiu – Craiova, Oar – Satu Mare; Drum de mare viteză (A sau DX) București – Târgoviște, Craiova – Lugoj, București – Alexandria, Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistrița – Vatra Dornei – Suceava, Cluj Napoca – Dej; Alternativa Techirghiol, drumurile de legătură Giurgiu – pod Prieteniei, Timișoara – A1, Cluj Napoca – A3, Rm. Vâlcea la A1.
În ceea ce privește variantele ocolitoare, USR propune investiții pentru localitățile: București, Cluj Napoca, Timișoara, Iași, Bârlad, Tecuci, Tg. Jiu, Tg. Mureș, Satu Mare, Craiova, Zalău, Galați, Sf. Gheorghe, Arad, Rm. Vâlcea, Sighișoara, Giurgiu, Vaslui, Pitești, Mediaș, Beclean și Reghin. Nu în ultimul rând, în programul de investiții derulat pe minimum 10 ani se are în vedere și modernizarea drumurilor naționale: DN28B Botoșani – Tg. Frumos, DN29D Botoșani – Ștefănești, DN 2L Soveja – Lepșa, DN76 Oradea – Deva, DN6 Alexandria – Craiova, DN51 Alexandria – Zimnicea, DN52 Alexandria – Turnu Măgurele, DN71 Târgoviște – Sinaia și DN73 Câmpulung – Brașov.
Frumoase gânduri, frumoase propuneri, dar să vedem câte din ele se vor concretiza.
Înainte de voi, USR-iștilor, au mai fost cel puțin 10 de guverne care au făcut promisiunea că vor face legătura dintre Baia Mare și Satu Mare.
mai voi fraierilor de la emaramurespsd ce au facut psd-isti vostri.. nu mai tot mancati cacat si ma mir ca nu va e rusine……………………beeeeeee
ce stiri de caco!