Clientii nemultumiti ai bancilor din Romania au format mai multe grupuri pe internet, in cadrul carora discuta despre problemele pe care le intampina in relatia cu bancile si pun la cale strategii pentru declansarea unor procese colective nationale, in care ar putea fi implicate mii de persoane.
Trendul infiintarii pe internet a unor grupuri care pun la cale strategii pentru declansarea unor procese colective impotriva unor banci din Romania a fost declansat de clientii Volksbank din Timisoara.
Acestia au format un grup pe Yahoo in luna iunie. Ulterior, aceasta tendinta a fost continuata prin deschiderea unor grupuri pentru clientii BCR, Bancpost si, cel mai recent, Raiffeisen Bank.
Mai mult, clientii Volksbank s-au aliat deja in lupta impotriva bancii, iar aproximativ 100 de persoane s-au intalnit la Bucuresti pentru a discuta cu avocatii si reprezentantii institutiei.
In urma acestei intalniri, numarul de membrii ai grupului clientilor Volksbank din Bucuresti a urcat pana la peste 800 de persoane. Grupul clientilor Volksbank din Timisoara numara peste 300 de persoane, iar cel al clientilor BCR aproape 400 de persoane. Grupul autointitulat „impotriva abuzurilor Raiffeisen” a fost infiintat astazi, 1 septembrie.
Avocatul Gheorghe Piperea, care reprezinta o parte dintre clientii bancilor, a declarat ca astazi existau circa 900 de persoane care vor sa dea in judecata Volksbank. „Incercam o conciliere cu Volksbank, iar sansele de reusita sunt de 50-50%. S-ar putea ca banca sa revina la sentimente mai bune. In sens contrar, vom inainta plangerea la instanta in circa 10 zile”, a mentionat Piperea, care considera ca „bancile s-au comportat ca niste camatari cu acte, introducand in contracte tot felul de clauze bizare”.
Cristian Radu, reprezentant al Volksbank, a declarat ca institutia incearca sa inteleaga problemele cu care se confrunta fiecare client, in functie de tipul de credit pe care il are, dar a mentionat ca grupul de pe Yahoo nu are o organizare formala.
Mai multi clienti ai Volksbank au castigat deja procese impotriva Volksbank, unii dintre acestia venind la intalnirea organizata marti pentru a-i incuraja pe ceilalti participanti.
Piperea a mentionat ca a discutat unele chestiuni tehnice si cu clienti ai BCR, iar joi seara va exista o intalnire cu acestia in cadrul careia se vor discuta detalii legate de problemele cu care se confrunta in relatia cu banca.
Ionut Stanimir, sef comunicare externa la BCR, a explicat ca au existat clienti care s-au interesat deja de continutul actelor aditionale care trebuie semnate in baza Ordonantei de Urgenta 50, iar banca pune la punct detaliile in acest moment.
Clientii Volksbank reclama mai multe neregularitati in contracte, printre care introducerea comisionului de risc si aplicarea incorecta a unor formule de calcul in urma careia sumele de plata sunt mai mari decat ar trebui.
Sursa: Mediafax