Daca alegerile prezidentiale americane ar avea loc pe retelele de socializare, democratul Barack Obama ar castiga cu un avans considerabil in fata rivalului sau republican Mitt Romney, noteaza intr-un comentariu AFP. Insa aceasta activitate, salutata de multi ca fiind una dintre elementele cheie si un avantaj pentru democratie, poate fi de asemenea periculoasa, noteaza sursa citata.
Cu peste 20 de milioane de abonati pe Twitter si peste 30 de milioane de like-uri pe Facebook, presedintele democrat, care a facut deja din Internet si retelele de socializare unul dintre punctele forte ale campaniei sale din 2008, l-a depasit cu mult pe rivalul sau republican, care are 1,3 milioane de ‘fani’ pe Twitter si 8,8 milioane de like-uri pe Facebook.
Nimic nu-i impiedica pe straini – care nu vor vota pe 6 noiembrie – sa ia parte la aceasta campanie pe retelele sociale, si totodata nimic nu poate da asigurari ca toate aceste semne de interes virtuale se vor traduce prin voturi, insa expertii saluta reinnoirea dialogului democratic pe retelele sociale.
Prima dezbatere televizata dintre cei doi candidati, pe 3 octombrie, a generat peste 10 milioane de mesaje pe Twitter, care a salutat ‘evenimentul politic american cel mai dezbatut pe aceasta retea sociala’.
Twitter ajuta la consolidarea procesului democratic, a estimat Jeanette Castillo, profesor la Universitatea de stat din Florida: ‘Fie ca sunteti Barack Obama sau o persoana fara un loc fix la biblioteca, aveti 140 de caractere (pentru a va scrie mesajul) iar acest lucru este un concurs de concizie’.
Pentru promovarea unei candidaturi, strangerea de fonduri sau criticarea adversarului, la fel de util ca Twitter este si reteaua Facebook si, in sens mai larg, Internetul, insa toate aceste activitati pot fi de asemenea o sabie cu doua taisuri.
O echipa de campanie, pentru a fi victorioasa, ‘trebuie sa invete sa gestioneze haosul’ de pe Twitter si milioanele de mesaje care sunt transmise in fiecare zi, sustine la randul sau Alan Rosenblatt, de la think tank-ul ‘Center for American Progress Action Fund’.
Un ‘hashtag’, care permite alaturi de simbolul # crearea unui subiect pe Twitter, poate fi usor deviat de la scopul sau initial, a adaugat Alan Rosenblatt, reamintind ca ‘oricine poate crea un ‘hashtag’. Insa utilizarea sa nu poate fi restrictionata si toata lumea poate sa raspunda in contul sau’.
Sursa: Agerpres