Cotidianul britanic The Times si versiunea sa de duminica, The Sunday Times, au introdus incepand de astazi taxa de acces online, devenind primele publicatii generaliste de mare tiraj care fac acest lucru, informeaza AFP.
Internautii care doresc sa vizualizeze de pe internet continuturile publicatiilor britanice The Times si The Sunday Times vor fi nevoiti sa plateasca o taxa de o lira sterlina (1,2 euro) pe zi sau de doua lire pe saptamana.
In luna mai, cele doua publicatii si-au relansat site-urile, anuntand ca din iunie vor introduce o taxa de acces online, in cadrul unei ofensive lansate de proprietarul lor, magnatul Rupert Murdoch, pentru a pune capat cultului gratuitatii informatiilor online.
„Credem ca noile noastre site-uri ofera o valoare reala si vom continua sa investim si sa inovam pentru cititorii nostri”, a declarat astazi, 2 iulie, Rebekah Brooks, director general al News Corporation, principala filiala britanica a grupului News Corporation al lui Murdoch.
Tirajul ziarelor quality in Marea Britanie este in scadere constanta. Potrivit ultimelor date disponibile, tirajul The Times, in mai, era de 515.379, in scadere cu 13%, iar cel al The Sunday Times, de 1.117.749, in scadere cu 6%, fata de aceeasi perioada a anului precedent.
Cotidianul business The Financial Times a adoptat deja modelul accesului online platit, la fel si Wall Street Journal, detinut de Murdoch, care este in prezent singurul mare cotidian american cu un continut online integral platit. Este vorba insa de publicatii specializate, spre deosebire de The Times, care este generalist.
Si New York Times a anuntat in ianuarie intentia de a introduce taxa pentru accesul online la inceputul lui 2011.
„Cred ca vom vedea din ce in ce mai multe publicatii introducand aceste taxe de acces in viitor, insa multe dintre ele nu vor avea rezultatele scontate”, a declarat Robert G. Picard, expert in economia media la Jonkoping International Business School (Suedia).
Aceasta taxa va functiona, daca informatiile sunt de o calitate foarte mare sau daca site-ul ofera servicii suplimentare in raport cu versiunea print, a mai declarat Picard. Magnatul media Rupert Murdoch a declarat, in mai multe randuri, ca jurnalismul este „o marfa scumpa” si a cerut trusturilor de presa sa nu mai distribuie continut gratuit.
Sursa: Mediafax