De Sfantul Valentin, florariile fac fata cu greu cererii mari de flori pentru sotii si iubite. In Japonia insa sunt luati cu asalt producatorii de ciocolata, dar nu femeile primesc tablete si cutii cu bomboane, ci… barbatii, relateaza AFP.
Toti barbatii au dreptul sa primeasca ciocolata de Ziua Indragostitilor: in primul rand sotii si iubitii, dar si sefii sau colegii. Va trebui ca ei sa faca acelasi lucru dupa o luna, cu ocazia “Zilei Albe”.
Asa cum unele femei apreciaza dragostea dupa marimea buchetului de flori, barbatii japonezi evalueaza sentimentele fata de ei in functie de raritatea, pretul sau originalitatea produselor de ciocolata primite de Sfantul Valentin.
In orice caz, Ziua Indragostitilor este un mare succes de piata. “Vanzarile din luna februarie reprezinta practic jumatate din cifra noastra anuala aferenta ciocolatei”, a declarat Takayuki Miyai, director comercial al magazinului Takashimaya.
Ciocolata este o afacere foarte rentabila in Japonia, prima piata asiatica, cu venituri de 8,5 miliarde de euro in 2012, potrivit firmei de audit KPMG. Arhipelagul nipon detine o pozitie buna si pe piata mondiala, estimata de KPMG la circa 100 de miliarde de dolari (74,5 miliarde de euro), dominata inca de Europa occidentala.
Obiceiul de a oferi ciocolata oferita de Sfantul Valentin a aparut la sfarsitul anilor ’50, cand tara isi revenea de pe urma infrangerii din al doilea razboi mondial. In timp ce in alte parti indragostitii visau la parfumuri si bijuterii, ciocolata, cunoscuta pentru capacitatile ei euforizante, s-a impus in Japonia ca limbaj al dragostei.
La 20 de ani dupa ce ziua ciocolatei se impusese, japonezii au inventat “Ziua Alba”, cand barbatii trebuie sa ofere iubitelor ceva neaparat alb.
Sursa: Agerpres