• Contact
eMaramures
  • Acasa
  • Actualitate
    • 112
    • Cultură
    • Educaţie
    • Sănătate
      • COVID-19
    • Social
    • Știri Externe
    • Știri Naționale
  • Timp Liber
    • Monden
  • Sport
  • Politică
    • Alegeri Locale
    • Alegeri Europarlamentare
    • Alegeri Prezidentiale
  • Utile
    • Anunturi
    • Publicitate
  • Editorial
    • Opinii
  • Blogurile eMM
    • Postari recente
    • Cele mai comentate
    • Lista bloggeri
Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
eMaramures
  • Acasa
  • Actualitate
    • 112
    • Cultură
    • Educaţie
    • Sănătate
      • COVID-19
    • Social
    • Știri Externe
    • Știri Naționale
  • Timp Liber
    • Monden
  • Sport
  • Politică
    • Alegeri Locale
    • Alegeri Europarlamentare
    • Alegeri Prezidentiale
  • Utile
    • Anunturi
    • Publicitate
  • Editorial
    • Opinii
  • Blogurile eMM
    • Postari recente
    • Cele mai comentate
    • Lista bloggeri
Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
eMaramures
Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
Acasa Actualitate Sănătate

NUTRITIE – Grasimea nu ingrasa. Adevaratul vinovat pentru kilogramele in plus si bolile cardiovasculare ar fi zaharul

Admin eMM de Admin eMM
2 decembrie 2013
in Sănătate
2 min
Share on Facebook

Zahar (c)wikipedia.orgMancarea grasa nu dauneaza sanatatii, este de parere Mark Hyman, medic nutritionist, care invoca in sprijinul afirmatiei sale mai multe studii. Adevaratul vinovat pentru kilogramele in plus si bolile cardiovasculare ar fi zaharul si nu grasimea, relateaza vineri huffingtonpost.fr.

Intr-un studiu aparut in 2010 in American Journal of Clinical Nutrition se arata deja ca nu exista o legatura cauzala intre bolile inimii si consumul de grasimi saturate. Un articol publicat in luna octombrie in British Medical Journal afirma ca grasimile saturate au fost incriminate din anii ’70, cand un studiu a stabilit o corelatie intre consumul de grasimi si rata bolilor cardiovasculare. ‘Corelatia nu inseamna cauzalitate’, spune Aseem Malhotra, cardiolog la Spitalul Universitar Croydon din Londra. 

Niciun studiu recent nu a putut dovedi ca exista o legatura intre grasimile saturate si bolile cardiace. S-a demonstrat chiar ca grasimea are un efect protector. Intr-unul din primele studii despre obezitate, aparut in 1956 in The Lancet, se comparau trei grupuri de voluntari supusi unor regimuri diferite. Unul a consumat 90% materii grase, altul 90% proteine, iar ultimul 90% glucide. In pofida tuturor asteptarilor, cea mai mare pierdere in greutate s-a inregistrat in grupul care a consumat grasimi. Doctorul Malhotra mai spune ca adoptarea unui regim mediteranean dupa o criza cardiaca ar fi de trei ori mai eficient decat consumul de medicamente.

Profesorul David Haslam, presedintele Forumului national britanic impotriva obezitatii, este de parere ca actualele studii dovedesc ca glucidele rafinate si indeosebi zaharul sunt responsabile de acumularea de grasime in sange.

Alti cercetatori au stabilit ca, desi este adevarat ca micsorarea consumului de grasimi saturate poate duce la scaderea colesterolului, este vorba de fapt despre colesterolul ‘bun’, care nu pune nicio problema. In schimb, cand oamenii mananca mai putin gras, au tendinta sa consume mai mult amidon sau zahar, ceea ce face sa creasca riscul de colesterol ‘rau’, care produce crize cardiace.

Un alt studiu, din 2009, a aratat ca 75% din pacientii spitalizati pentru crize cardiace nu aveau un nivel al colesterolului anormal, dar sufereau de pre-diabet sau de diabet de tip 2. ‘Nu grasimea ingrasa, ci zaharul. Consumul de grasimi va poate ajuta sa ramaneti sanatosi. Mancati atunci grasimi de buna calitate, alimente proaspete si neindustriale si restul sa nu va ingrijoreze!’, incheie Mark Hyman, autorul articolului din Huffington Post, ce recomanda grasimi de buna calitate ce se gasesc in nuci, pestele gras, uleiul de masline si avocado.
Sursa: Agerpres

Stirea anterioara

GAZE DE SIST - Chevron a ajuns cu utilajele la Pungesti

Stirea urmatoare

BLACK FRIDAY - Retailerii au inregistrat vanzari de 12,3 miliarde de dolari, in SUA

Stirea urmatoare

BLACK FRIDAY - Retailerii au inregistrat vanzari de 12,3 miliarde de dolari, in SUA

MANIFESTARI - 11 petitii impotriva autoritatilor ucrainene, postate pe site-ul Casei Albe

Bloguri eMM recente

CATHARSIS – muzica ce îți dă ritmul după-amiezii!

de eMaramureș
29 iulie 2026
0
CATHARSIS – muzica ce îți dă ritmul după-amiezii!

CATHARSIS – muzica care îți dă ritmul după-amiezii! În fiecare zi, de luni până vineri, între orele 16:00 și 17:00,...

Citeste mai mult
Anterior Urmator
eMaramures

eMaramures | Știri și informații la zi
office@emaramures.ro

orice media logo –  Servicii de creare site web

Stiri Recente

Bârsana sărbătorește 700 de ani de istorie. „Fiii satului” sunt chemați acasă, la o mare întâlnire a comunității

11 august 2026

Deputatul Ionel Bogdan, după atacul asupra unei ambulanțe din Cluj: „Dezinformarea nu se combate după ce produce victime”

11 august 2026

Casă cuprinsă de flăcări în Crăciunești – O fetiță de doi ani, evacuată de urgență

10 august 2026

Ora Pară Digitală la Planetariul Baia Mare

10 august 2026

O femeie din Săpânța, dispărută fără urmă în Spania. Polițiștii cer sprijinul populației

10 august 2026

Navighează după categorie

  • 112
  • Actualitate
  • Alegeri Europarlamentare
  • Alegeri Locale
  • Alegeri Prezidentiale
  • Anunturi
  • Bloguri eMM
  • Chipuri de poveste
  • COVID-19
  • Cultură
  • Editorial
  • Educaţie
  • Fără categorie
  • Monden
  • Opinii
  • Politică
  • Publicitate
  • Război în Ucraina
  • Sănătate
  • Social
  • Sport
  • Știri Externe
  • Știri Naționale
  • Știrile Zilei
  • Timp Liber
  • Utile

Stiri recente

Bârsana sărbătorește 700 de ani de istorie. „Fiii satului” sunt chemați acasă, la o mare întâlnire a comunității

Bârsana sărbătorește 700 de ani de istorie. „Fiii satului” sunt chemați acasă, la o mare întâlnire a comunității

11 august 2026
Deputatul Ionel Bogdan, după atacul asupra unei ambulanțe din Cluj: „Dezinformarea nu se combate după ce produce victime”

Deputatul Ionel Bogdan, după atacul asupra unei ambulanțe din Cluj: „Dezinformarea nu se combate după ce produce victime”

11 august 2026
  • Termeni de folosire
  • Politica de confidentialitate
  • Politica cookies
  • Cazare Baia Mare
  • Pensiune Sighișoara
  • MrBet

© 2020 eMaramures. Toate drepturile rezervate.

📻 Radio eMaramureș
Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
  • Acasa
  • Actualitate
    • 112
    • Cultură
    • Educaţie
    • Sănătate
      • COVID-19
    • Social
    • Știri Externe
    • Știri Naționale
  • Timp Liber
    • Monden
  • Sport
  • Politică
    • Alegeri Locale
    • Alegeri Europarlamentare
    • Alegeri Prezidentiale
  • Utile
    • Anunturi
    • Publicitate
  • Editorial
    • Opinii
  • Blogurile eMM
    • Postari recente
    • Cele mai comentate
    • Lista bloggeri

© 2020 eMaramures. Toate drepturile rezervate.