In trecut, malware-ul era raspandit prin e-mail. In prezent, website-urile reprezinta canalul de distributie numarul unu pentru viermi, troieni si alte tipuri de amenintari. In acest scop, infractorii cibernetici manipuleaza site-urile existente sau creaza altele noi cu scopul de a le transforma in adevarate lansatoare de malware si in capcane de phishing, informeaza smartnews.ro.
Este de ajuns o vizita pe unul dintre aceste site-uri pentru ca malware-ul sa fie strecurat pe un computer prin intermediul metodei drive-by-attacks, pentru a fura parole sau alte date personale. Pentru a-i atrage pe utilizatorii neexperimentati in capcana, infractorii folosesc un numar de categorii diferite de website-uri, incluzand site-uri false sau manipulate din IT sau telecomunicatii, magazine online, platforme pornografice sau bloguri. G Data a realizat un top 10 al celor mai periculoase categorii de site-uri.
„In zilele noastre, website-urile sunt principala platforma pentru raspandirea tuturor tipurilor de malware. Atacatorii utilizeaza metoda drive-by-attacks, prin care este suficienta o vizita pe un site incarcat cu malware pentru a infecta un computer,” explica Ralf Benzmüller, sef al G Data SecurityLabs. Programele malware pot fi ascunse pe diferite ti-puri de site-uri. De aceea expertii cred ca utilizatorii de Internet ar trebui sa foloseasca o solutie de securitate comprehensiva care sa includa un firewall si sa monitorizeze tot tra-ficul http. Ralf Benzmuller recomanda, totodata, sa nu se acceseze link-urile din mesajele spam sau phishing si sa se instaleze intotdeauna actualizarile de program disponibile pentru programele instalate.
Top 10 categorii periculoase
– tehnologie si telecomunicatii: 15,8%
– pornografie: 13,4%
– business: 11,5%
– cumparaturi: 8,9%
– blog: 5,7%
– sanatate: 4,6%
– calatorii: 4,1%
– divertisment: 3,9%
– educatie: 3,5%
– jocuri: 3,2%
Infractorii folosesc tactici si argumente diferite pentru a atrage victimele in capcana. De exemplu, in patru din zece cazuri, atacatorii utilizeaza platforme cu informatii despre computere, telecomunicatii, software si hardware, website-uri cu continut pornografic sau website-uri individuale ale companiilor. In plus, sunt folosite magazine virtuale contrafacute sau manipulate, site-uri de stiri sau ce contin stiri despre sanatate. In schimb, subiectele referitoare la sporturi joaca un rol mai degraba neinsemnat.
Pentru mai multe informatii accesati smartnews.ro.
Sursa: Revista presei