Santierele Autostrazii Transilvania sunt pustii. Americanii de la Bechtel spun ca nu pot munci neplatiti si, in consecinta, nota de plata a guvernului de la Bucuresti creste direct proportional cu lungimea „pauzei de masa”.
Romanii nu au, nici pe departe, banii pe care americanii ar trebui sa-i primeasca, date fiind clauzele unui contract care i-a scos din minti, dar i-a bagat in foame pe partenerii lor romani, cu toate modificarile si renegocierile ulterioare.
Ultima solutie: ministrul „Marilor Proiecte”, Dan sova, a hotarat sa-si inceapa activitatea cu rezilierea contractului celui mai mare proiect – Autostrada Transilvania –, si a anuntat ca le va propune asta americanilor, urmand sa caute solutii pentru a nu fi nevoit sa plateasca despagubiri de ordinul sutelor de milioane de euro.
Intre timp, „oamenii de la Bechtel” au cam parasit, cu tot cu o parte a flotilei de utilaje, campusul principal al companiei, instalat pe raza comunei Savadisla-Cluj, sat Valisoara.
Campusul a fost organizat aici inca din 2004, fiind, de altfel, locul in care, in luna iunie a acelui an, s-a organizat ceremonia oficiala de inaugurare a Marii Autostrazi. Astazi, au mai ramas in decor cativa reprezentanti pentru eventuale interventii si la vreo opt-zece paznici, cu alura de „RoboCop”.
Nici punctul de lucru de la Chiribis-Bihor, deschis pentru tronsonul Suplacu de Barcau – Bors, nu pare sa fie mai animat. Nimeni nu stie ce va fi; cu totii au o singura certitudine: lucrarile in zona sunt ca si oprite.
Sursa: Mediafax