Pe majoritatea sectoarelor de drumuri nationale se gaseste la aceasta ora un strat de zapada framantata, au infirmat azi, 5 februarie, oficialii Comitetului Judetean pentru Situatii de Urgenta Maramures. Angajatii societatilor de deszapezire au intervenit cu 30 de autoutilaje cu lama si au imprastiat 67 tone de material antiderapant pe sectoarele de drum national. Dimineata a fost semnalata ninsoare viscolita pe DN18, la Borsa si in Pasul Prislop (intre km 165 si km 180). Vizibilitatea era redusa in trafic sub 80 de metri. Comitetul judetean de iarna recomanda conducatorilor de autovehicule sa circule preventiv in zonele cu vizibilitate redusa si sa foloseasca luminile de intalnire pe fata si a pozitiei pe spate si de ceata.
Conducatorii auto care se deplaseaza in trafic trebuie sa stie ca zapada framantata cu grosimea de pana la 1 cm exista pe urmatoarele sectoare de drumuri nationale:
DN1C Baia Mare-Valea Chioarului;
E58 Baia Mare-Seini;
DN18, Pasul Gutai;
DN17C, Viseu de Sus-Dealul Stefanitei;
DN18B, Baia Mare-Targu Lapus;
DN18 Borsa-Pasul Prislop.
Pe sectorul DN 18, la Petrova, zapada framantata masoara pana la 2 cm, iar pe DN18 la Sighetu Marmatiei si DN19, Dealul Huta Certeze stratul de zapada framantata masoara pana la 3 cm.
Carosabilul DN18, la Viseu de Sus este umed (aici au fost semnalate precipitatii sub forma de lapovita).
La Cavnic, pe cele trei drumuri judetene (DJ 184, DJ109F si DJ109F), stratul de zapada framantata masoara pana la 1 cm. Angajatii societatii care asigura si intretin viabilitatea celor trei drumuri judetene au actionat cu sase autoutilaje pentru curatarea si largirea carosabilului si au utilizat 72 tone de material antiderapant.
Si pe celelalte sectoare de drumuri judetene traficul rutier se desfasoara in conditii de iarna. Carosabilul este acoperit cu un strat de zapada cuprins intre 1-3 cm. Angajatii societatii de deszapezire au intervenit cu 38 utilaje si au actionat pentru indepartarea zapezii de pe carosabil. Au fost raspandite 548 tone de material antiderapant.
Se solicita soferilor sa adapteze viteza autovehiculelor in campul de vizibilitate redusa si carosabil cu zapada framantata, respectiv sa pastreze o distanta de siguranta fata de autovehiculul precedent.
Sursa: I.O.