Cea de-a 45-a editie a galei Super Bowl a fost urmarita de 111 milioane de telespectatori americani, inregistrand astfel un nou record de audienta, potrivit datelor publicate de Institutul Nielsen, informeaza AFP. Potrivit Nielsen, 111 milioane de persoane au urmarit pe postul de televiziune Fox cea de-a 45-a editie a finalei NFL, castigata de echipa Green Bay Packers, care a invins echipa Pittsburgh Steelers cu scorul de 31-25. Anul trecut, finala disputata intre New Orleans Saints si Indianapolis Colts a fost urmarita de 106,5 milioane de telespectatori. „Aceasta editie a Super Bowl (din 2011, n.r.) a inregistrat cel mai mare succes pe care l-a obtinut vreodata o liga sportiva”, a spus Pat McDonough, de la Institutul Nielsen.
Comparativ cu gala Super Bowl de duminica, finala Cupei Mondiale la fotbal din 2010, disputata intre echipele Spaniei si Olandei, a fost urmarita de 24,3 milioane de telespectatori, un record pentru un meci de fotbal vizionat la o televiziune americana, potrivit Nielsen.
Potrivit Reuters, care citeaza reprezentanti ai postului Fox, gala Super Bowl a fost emisiunea cu cea mai mare audienta difuzata pe un post de televiziune american, in ultimii 20 de ani. In 2009, Super Bowl a atras 98,7 milioane de telespectatori, iar in 2008 – 97,5 milioane de telespectatori. Cresterea de la an la an a audientelor ilustreaza motivul pentru care advertiserii platesc pana la 3 milioane de dolari pentru un spot de 30 de secunde difuzat in timpul meciului.
Gala Super Bowl a fost benefica si pentru audientele serialului musical „Glee”: episodul difuzat dupa celebrul eveniment sportiv a atras 26,8 milioane de telespectatori – mai mult decat dublu fata de audientele inregistrate in mod obisnuit.
Sursa: Mediafax