Doi profesori universitari de la Institutul de Fizica din Bucuresti au fost prezenti, la acest sfarsit de saptamana, in Maramures pentru a-i invata pe dascalii din judet cum pot sa procedeze ca elevii sa inteleaga experimentele la fizica ori chimie cu ajutorul PET-urilor sau paielor de suc.
60 de invatatori din Maramures, dintre care jumatate din Baia Mare, au luat parte in acest weekend la un curs de formare si imbunatatire a actului educational, desfasurat la Scoala “George Cosbuc” din Baia Mare.
Doi experti in fizica, laureati cu numeroase premii, i-au instruit pe dascali cum se pot face discipline precum fizica si chimia… pe intelesul tuturor. Metodele folosite de acestia sunt deja utilizate in scolile din UE.
“Cursul Formarea cadrelor didactice pentru predarea stiintifica la clasele primare a fost sustinut de catre doi profesori de la Institutul de Fizica din Bucuresti, fiind acreditat de Ministerul Educatiei. Scopul este prezentarea unei alte modalitati de predare si de abordare a stiintelor prin utilizarea unor instrumente la indemana invatatorului. Mai exact, ni se arata cum sa demonstram anumite fenomene fizice si chimice cu obiectele pe care le avem cu totii pe langa scoala, avand in vedere ca scolile nu sunt dotate cu materiale moderne de laborator”, a explicat invatatoarea Mariuta Dragos, coordonatorul actiunii.
Cursurile au fost extrem de dinamice. Celor prezenti le-au fost expuse filme cu pregatiri similare desfasurate in tarile UE, care au imbunatit cunostintele elevilor.
“Metoda pe care o promovam prin acest curs se refera la predarea stiintifica prin metoda investigarii stiintifice. Acest lucru inseamna ca elevul ar trebui sa identifice o problema, sa poata sa identifice o ipoteza, sa construiasca un experiment si sa verifice ipoteza respectiva”, a dat lamuriri fizicianul Dan Sporea.
Pentru ca dascalii sa foloseasca pe viitor metode practice in pregatirea elevilor, fizicienii au folosit pet-uri si chiar paie de suc in demonstratiile lor. Cadrele didactice sunt sigure ca acest curs le va fi util la catedra.
Sursa: Catalin Tineghe, Calin Dragomir