Un scandal monstru a aparut in lumea gamerilor dupa ce editorul unui celebru site cu cronici pentru jocurile online a fost concediat. Inainte sa fie dat afara de la GameSpot, Jeff Gerstmann a scris un review care aproape a desfiintat jocul ”Kane&Lynch” produs de firma Eidos, care a mai lansat pe piata seria ”Tomb Raider” sau ”DeusEx”. Compania a platit insa publicitate enorma jocului chiar pe site-ul la care scria editorul, astfel incat concedierea sa a fost pusa in legatura cu nota proasta data pentru ”Kane&Lynch”. Informatia s-a raspandit cu rapiditate, mai ales dupa ce review-ul a fost eliminat de pe GameSpot.
Jeff Gerstman a publicat o cronica negativa jocului, dand nota 6 pe o scara intre 5 si 10 pentru ”Kane&Lynch”, joc care a adus beneficii materiale importante firmei la care lucra editorul. Concedierea sa a survenit rapid, dar CNET, compania parinte a site-ului GameSpot, a incercat sa explice ca despartirea de Jeff Gertsmann nu ar fi fost provocata de reveiw-ul controversat.
In lumea gamerilor, zvonul a capatat amploare, mai ales ce multi dintre ei suspectau ca GamesSpot scrie si cronici ”la comanda”. In dezbaterile de pe formurile site-urilor de profil s-au dat si exemple, in care se demonstra ca unele note date jocurilor nu erau meritate. Mai mult, gamerii au aratat ca nota 6 data de Jeff Gerstman pentru jocul celor de la Eidos este similara cu aceea data pe un alt site, Metacritic.
Game Spot a reactionat in cursul zilei de marti, cand a emis un comunicat pe site in care a anuntat ca, dupa aproximativ 11 ani, s-a incheiat o ”era”, prin plecarea lui Jeff Gerstmann. Acesta a fost descris drept o figura importanta in evolutia GameSpot de catre directorul editorial Ricardo Torres, care i-a urat succes in proiectele viitoare fostului coleg.
Oficialii companiei au aratat ca nu pot face publice motivele pentru care nu mai fac echipa cu Jeff, dar au aratat ca, in ciuda zvonurilor, plecarea nu a survenit ca urmare a presiunii exercitate de un ”advertiser”, facandu-se referire la faptul ca Eidos, care a cumparat publicitate pe site in valoare de cateva sute de mii de dolari, ar fi cerut capul editorului. Acuzele aduse in acest sens au fost catalogate ca nefondate.
Foto: Prima pagina din Gamespot, cu tot cu reclama la joc
Sursa: I.O.