Tot mai putini maramureseni isi predau rablele la societatile din judet care se ocupa de casarea autoturismelor vechi. Daca anul trecut au fost duse la fier vechi circa 3.000 de masini, anul acesta abia daca s-au dat spre casare 1.000 de rable. Reprezentantii societatii Remat explica dezinteresul oamenilor pentru programul de innoire a parcului auto prin faptul ca maramuresenii au cam scapat de vehiculele uzate, insa dealerii auto sunt de parere ca de vina pentru numarul mic de masini casate este tocmai Ministerul Mediului care a inceput etapa din acest an a “Rablei” cam “timid”.
Programul “Rabla” a fost reluat, in Maramures, in luna martie a acestui an. De atunci, la societatea Remat Baia Mare au fost primite spre casare 700 de masini. Numarul este unul mult mai mic decat anul trecut, cand au fost predate in jur de 3.000 de autoturisme uzate.
“Noi am preluat 700 de masini de la inceputul programului. Solicitarile in ultima perioada au fost tot mai putine, am inteles de la televizor ca se va suplimenta cu 60.000 de vouchere pe tara, asa ca lumea nu trebuie sa fie ingrijorata ca nu poate sa-si predea rabla. Anul trecut au fost cateva mii care au fost casate pe judet, anul acesta au fost casate 1.100 pana acum pe programul existent”, a afirmat directorul Remat Baia Mare, Ioan Moldovan.
Acesta este de parere ca solicitarile sunt tot mai putine, deoarece s-au cam epuizat… rablele in Maramures. Pe de alta parte, dealerii auto considera ca programul a inceput cu stangul ldin cauza problemelor legate de achizitionarea tichetelor valorice. Specula care s-a facut in anii anteriori cu voucherele obtinute in schimbul casarii automobilelor vechi i-a determinat pe guvernanti sa modifice procedura de obtinere a acestora. Valoarea unui cupon a fost stabilita la 3.800 lei.
“Startul a fost putin mai timid din cauza procedurii care a fost modificata, adica obtinerea tichetului e mai dificila ca in anii trecuti. Atunci au fost mai multe rable, acum merge mai greu cu numarul de tichete, nu sunt la fel de multe pe piata, dar avem solicitari si chiar si importatorul, si noi facem eforturi sa sustinem acest program adica exista discount-uri substantiale si din partea noastra, cumulat cu programul Rabla obtin preturi de masini de second-hand la o masina noua”, a spus Ionut Pop, director de vanzari la o reprezentanta auto din Baia Mare.
In ciuda scaderii de cereri, Ministerul Mediului intentioneaza suplimentarea bugetului de casare a masinilor uzate, cu 60.000 de vouchere, lucru confirmat si de reprezentantii Remat care spun ca au discutat pe aceasta tema, telefonic, la nivel central si ca au primit asigurari cca saptamana viitoare se va lua o decizie in acest sens in sedinta de guvern.
Programul de casare a masinilor uzate „Rabla” a reinceput in a doua parte a lunii martie, cu un plafon total alocat pentru plata primelor de casare de 228 milioane de lei, Guvernul anuntand atunci ca acest plafon va putea fi suplimentat in functie de cerintele pietei.
Sursa: Camelia Tocaci