Companiile de utilitati si cele de telefonie fixa si mobila ar putea in scurt timp sa raporteze date despre clientii rau platnici la Biroul de Credit. In aceasta situatie, acestia ar putea fi refuzati de banci in momentul in care ar dori sa acceseze un credit si au facturi neplatite.
In urma raportului inaintat de catre companiile de utilitati Biroului de Credit, in privinta abonatilor cu restante la plata facturilor, bancile i-ar putea considera pe rau-platnici ca fiind clienti riscanti. Astfel se vor gandi de doua ori inainte sa le acorde un credit.
Institutia care poate decide daca si alte companii, in afara bancilor si institutiilor financiare nebancare, precum societatile de utilitati sau de telefonie, pot intra in Biroul de Credit este Autoritatea Nationala pentru Protectia Datelor cu Caracter Personal.
Potrivit reprezentantilor BNR, bancile au dreptul sa decida daca persoanele cu restante la plata facturilor vor primi creditele pe care le solicita.
“Intr-adevar, la Biroul de Credit exista pentru fiecare persoana fizica sau juridica o baza de date unde se stocheaza toate intarzierile la plata facturilor. Acest lucru determina crearea unui profil al respectivei persoane si implicit al comportamentului sau bancar, ce poate determina bancile sa nu acorde anumite facilitati,” a declarat Claudia Michnea, inspector in cadrul sucursalei Bancii Nationale Romane din Maramures.
Sursa: Calin Dragomir