Lucrarile pentru reabilitarea DN 18 Baia Mare – Iacobeni nu vor fi supervizate doar de reprezentanti ai administratiei nationale a drumului, ai Ministerului Transporturilor si ai Consiliului Judetean Maramures, ci si de o firma din Grecia. Contractul de consultanta, in urma caruia compania elena va incasa peste 7 milioane de euro, a fost semnat in urma cu doi ani si jumatate.
Firma Egnatia Odos din Grecia va incasa 7.017.698,23 de euro pentru consultanta si supervizarea lucrarilor de reabilitare a DN 18 Baia Mare – Iacobeni. Contractul cu sucursala din Romania a firmei elene, infiintata special in acest scop, a fost semnat de catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale inca din aprilie 2008.
Conform statutului societatii, firma care a castigat contractul in urma unei licitatii internationale este specializata in „activitati de inginerie si consultanta tehnica legate de acestea”. Contractul cu SC Egnatia Odos SA Grecia Sucursala Romania prevede ca firma sa realizeze Studiul de Fezabilitate, pregatirea documentatiei pentru licitatie, supervizarea proiectarii si executiei lucrarilor si supervizarea pe perioada de garantie a contractului (24 de luni).
Lucrarile efective de reabilitare a DN 18, pe o lungime de 209 kilometri, vor fi realizate de trei companii din consortii cu sediile in Grecia, Italia si Cipru. Lucrarile de reabilitare vor dura doi ani si vor fi in garantie tot doi ani, iar cele trei companii vor castiga in total peste 155 de milioane de euro plus TVA.
Reabilitarea pe tronsonul Baia Mare – Sighetu Marmatiei (km 3+522- km 62+234) va costa 182,4 de milioane de lei si va fi executata de firma greceasca Aktor, membra a Grupului Ellaktor.
Pe tronsonul Sighetu Marmatiei – Moisei (km 62+234- km 131+627) va lucra compania romano-italiana Spedition UMB-Tehnostrade, controlata de bacauanul Dorinel Umbrarescu, supranumit „Regele asfaltului”. Lucrarea fiind castigata la valoarea de 136,4 milioane de lei.
In fine, tronsonul dintre Moisei si Iacobeni (km 131+627- km 220+088) a fost atribuit la suma de 340 de milioane de lei unei companiei israeliene, Shapir Structures, inregistrata in paradisul fiscal din Cipru. Cele trei tronsoane din DN 18 vor fi finantate in proportie de 55% de Guvern si 45% de Banca Europeana de Investitii, prin Programul de Reabilitare Drumuri.
Sursa: Catalin Vischi