Dupa 5 zile si jumatate, bilantul de la prima editie a Central Europe Rally – Dakar Series 2008 este unul pozitiv in ceea ce ii priveste pe concurentii romani. Pana la finalul raliului mai sunt doua probe speciale, ultima in dimineata zilei de sambata, 26 aprilie. In aceeasi zi, in jurul pranzului, prima motocicleta va urca pe podiumul de final instalat pe malul lacului Balaton.
Doi din concurentii romani de la categoria moto, Mani Gyenes si Romeo Duicu, au fost printre cei 38 de piloti care au fost, initial, penalizati cu o ora pentru ratarea unui waypoint de pe prima proba speciala a zilei a 4-a. Numarul mult prea mare de piloti care au ratat acest waypoint a facut ca penalizarea initiala sa fie redusa la 30 de minute. Astfel, cei doi s-au apropiat de pozitiile pe care le detineau in clasamentul general inainte de mult discutata ratare a waypointului 5-9.
Moto – Pilotii romani au reusit sa urce in clasament dupa penalizarile suferite
Mani Gyenes a recuperat 10 pozitii fata de cea pe care se afla in clasament dupa penalizarea initiala de 1 ora a terminat pe locul 24. Cu 2 probe inainte de finalul raliului, cel mai bine clasat pilot roman in raliul Dakar se afla pe locul 12 in clasamentul general, pe 3 in clasamentul categoriei 450 si a redevenit lider al clasei 450 Maraton.
Marcel Butuza – numarul 8 mondial la finalul sezonului 2007 din Campionatul Mondial de Rally-Raid – a avut un ritm destul de bun in prima parte a zilei a 6-a, terminand proba pe locul 8 la clasa Super Productie a categoriei peste 450 cmc. In clasamentul general al raliului se afla pe locul 9 la clasa Super Productie, confruntandu-se si el cu o penalizare, dar de aceasta data este vorba de 6 minute pentru depasirea limitei de viteza.
Romeo Duicu a recuperat foarte mult in prima proba de vineri, 25 aprilie, incercand sa revina in primii 30, in ciuda penalizarii de 30 de minute. A obtinut al 12-lea timp al clasei Super Productie pe prima proba si a ajuns pe locul 43 in clasamentul general.
Alex Garbacea coechipier al lui Marcel Butuza si Romeo Duicu in Vectra Racing Team a terminat proba speciala nr. 6A pe locul 16 la Super Productie si se afla pe locul 53 la general.
Ioan Lutas, dupa ce a pierdut aproape doua ore in penultima proba din Romania din cauza unor probleme tehnice, a recuperat si el foarte mult si are sanse ca la finalul raliului sa se afle in primii 20 de concurenti ai clasei Maraton de la categoria peste 450 cmc.
Quad – Romanul Razvan Irimescu, din spitalul de la Budapesta direct pe traseul de raliu
In urma incidentului de pe prima proba a etapei de pe 23 aprilie, Razvan Irimescu a fost evacuat cu elicopterul si dus la spitalul din Budapesta pentru investigatii. Timisoreanul nu a patit nimic, si desi nu a aparut in clasamente o perioada, a revenit in Central Europe Rally chiar daca nu a terminat proba 4A si nu a concurat in 4B.
Romanul nu mai poate emite pretentii la podium, insa a decis sa concureze pentru a prinde experienta si pentru a se obsinui cu quad-ul sau. In acest moment, Irimescu se afla pe locul 14 in clasamentul general, fiind dezavantajat foarte mult de orele de penalizare primite in etapa a 4-a.
Alex Pauliner, coechipier cu Razvan Irimescu, Gabi Nicolae si Ioan Lutas in Team Dakar Romania se afla pe locul 6 in clasamentul general si a terminat prima proba a etapei a 6-a pe locul 8.
Auto – Gabi Nicoale si-a pierdut o roata in probele speciale din Ungaria
Gabi Nicolae ramane cel mai bine clasat roman la aceasta categorie, chiar daca in dimineata zilei de joi, din cauza desprinderii rotii stanga fata, a pierdut foarte mult timp. In prima proba de vineri, a terminat pe locul 30 si in clasamentul general se afla pe locul 29 la categoria T1.
Victor Fulicea a avut probleme in etapa de joi, insa figureaza inca in clasament desi se afla la 11 ore de liderul, Carlos Sainz. Carlo Marchegiani a terminat prima proba pe locul 36 si se afla in clasamentul general pe locul 38 la categoria T1.
Sursa: M.M.