Echipaj maghiar accidentat in etapa a II-a
Concurentii au recunoscut ca traseul de 637 de kilometri pe care l-au avut de parcurs in cele trei zile ale competitiei a fost foarte dificil. Cea mai grea s-a dovedit etapa a II-a intrecerii motorizate, care a avut loc sambata la Izvoare.
Sase dintre concurenti au fost fortati pe parcursul acesteia sa abandoneze datorita unor accidente sau a unor probleme tehnice. Alti trei au ajuns cu mare intarziere la finis din cauza unor incidente pe traseu.
Experienta etapei a II-a le-a priit concurentilor, care duminica au facut fata mult mai bine drumului. Accidente grave nu au fost inregistrate. Un singur pilot a fost ranit.
Maghiarul Acs Laszlo s-a ales cu umarul dizlocat, sambata, dupa ce s-a rostogolit cu masina de pe un podet. In schimb, autovehiculele au avut de suferit. Dupa ce au gonit ore in sir prin munti, multe dintre masini necesita reparatii urgente, pagubele fiind de ordinul miilor de euro.
Zapletal si Janacek au avut un avans de 22 de minute
Echipajul cu numarul 6 – Zapletal Miroslav si Janacek Miloslav – si-a dovedit experienta la volan inca de sambata, cand a castigat toate cele patru probe speciale. Cehii au fost insa penalizati cu 10 minute in prima etapa, fapt care i-a impiedicat sa urce, sambata, mai sus de locul doi in clasamentul general.
Duminica ei au revenit in forta. Au castigat toate specialele si au terminat cu un avans de peste 22 de minute in fata echipajului cu numarul 1 – Kis Sandor si Czegledi Peter. Cei doi maghiari, aflati pe un Nissan Patrol, erau favoritii intrecerii. Ei sunt campioni ai Ungariei la Rally-Raid Tot Teren si datorita timpilor buni inregistrati au pornit, vineri, de pe prima pozitie.
Romanii, pe locul 9 in clasamentul general
Lideri ai clasamentului in etapa a treia din campionatul national rally-raid sunt Claudiu Muresan si Calin Bagarean. Toyota Land Cruiser condusa de cei doi a trecut linia de sosire cu 3 ore, 28 de minute si 7 secunde inainte de echipajul clasat pe locul secund in clasamentul romanesc – Ferencz Atilla si Alex Bojica, aflati pe o Lada Niva.
Diferenta de timp dintre romani si liderii competitiei – cehii Zapletal si Janacek – a fost mai mare de trei ore. Toyota condusa de Muresan a ajuns a noua la finis, fapt justificat si de echipamentele mult mai performante cu care au fost dotati concurentii straini.
Experienta la volan si-a spus insa si ea cuvantul. In tari precum Cehia si Ungaria, intrecerile off-road sunt deja o traditie pe cand in Romania astfel de competitii sunt organizate doar de cinci ani incoace.
Cel mai tanar concurent e campion la motociclism
Emanuel Gyenes, care a condus o KTM 660 Rallye, a scos cei mai buni timpi la sectiunea motociclete. El a terminat etapa de duminica in 6 ore si 13 minute fiind urmat de cehul Ivo Kastan, pe un Suzuki DRZ400, la un interval de 27 de minute.
Gyenes a fost cel mai tanar concurent inscris la Rally-Raid Tot Teren Cupa Eurocarpatica Baja International. El are doar 18 ani, insa specialistii spun ca este un sportiv care promite.
Castigatorii competitiei au fost recompensati duminica dupa-amiaza cu diplome si cupe. Ei sunt asteptati si anul viitor la Cupa Eurocarpatica Baja, cea de-a cincea editie urmand sa se desfasoare tot in Baia Mare.
Intrecerea din acest an a contat in a treia etapa a campionatului Rally-Raid Tot Teren din Romania si in a cincea etapa a competitiei similare din Ungaria.
Sursa: Larisa Tivadar