Vorbitorii de limbi nordice sau de olandeza primesc cele mai mari salarii din industria de call center, retributiile pentru incepatori fiind cuprinse, in medie, intre 1.450 de euro si 1.900 de euro brut pe luna, in functie de abilitatile solicitate pentru fiecare post in parte. In topul celor care au cele mai avantajoase salarii din call centere se afla, de asemenea, vorbitorii de germana, portugheza sau limbi central-europene, cu o medie de 850–1.200 euro brut pe luna, conform unei analize realizate de compania americana CGS, unui dintre cei mai mari furnizor de solutii de outsourcing din Romania.
„Salariile acordate angajatilor care cunosc limbile straine mentionate anterior ajung la acele niveluri in primul rand intrucat vorbitorii respectivi sunt greu de gasit pe piata muncii, iar noi avem cereri pe aceste segmente din partea companiilor-clienti pentru care furnizam serviciile de outsourcing. In plus, in general solicitam acelorasi angajati inclusiv dezvoltarea unui anumit set de competente suplimentare (cel mai adesea tehnice), pe baza trainingurilor sustinute in firma impreuna cu companiile beneficiare; ajungem astfel la un profil de angajat care trebuie retribuit pe masura”, a declarat intr-un comunicat directorul general al CGS Romania, Vladimir Sterescu.
Companiile care vor sa isi externalizeze o serie de activitati (precum suportul tehnic, relatiile cu consumatorii sau vanzarile) devin clienti ai furnizorilor de servicii de tip call center, astfel incat pe functiunile mentionate lucreaza angajati care trebuie sa interactioneze cu persoane din intreaga lume.
Angajarea vorbitorilor de limba germana pune cele mai mari probleme, intrucat standardele solicitate ca si cunoastere a limbii vorbite sunt foarte ridicate si trebuie sa fie completate de diferite aptitudini tehnice, asa incat selectia este foarte riguroasa, se spune in comunicat.
Potrivit analizei CGS, cunoscatorii de poloneza, ceha, olandeza si suedeza sunt, de asemenea, in topul candidatilor greu de gasit pe piata muncii.
Ca si numar de angajati, furnizorii de servicii de tip call center au cel mai mare numar de posturi pentru vorbitorii de romana, engleza, franceza, germana si italiana. „Pentru proiectele pe limba romana, unde nu sunt solicitate competente tehnice avansate, salariile din call center se situeaza in jurul salariului mediu pe economie si, conform performantelor fiecarui angajat, veniturile cresc adesea cu 20-30%, in functie de bonificatii. In ceea ce priveste limba engleza, media salariala se situeaza intre 450 – 750 euro brut pe luna, in functie de proiect, tipul de call center, competentele tehnice ale angajatului etc”, a spus Sterescu.
El a adaugat ca, in multe firme, la salarii se adauga bonusuri de performanta, premii, tichete de masa si alte stimulente. Astfel, vorbitorii de limbi de circulatie europeana ajung in primul an de munca la venituri situate intre 600 – 850 euro brut pe luna.
Analiza realizata de CGS arata ca, in ultimele 12 luni, veniturile variabile acordate angajatilor din industria de call center au crescut fata de perioada similara anterioara, in aceasta categorie fiind incluse bonusurile de performanta, primele, premiile si alte stimulente non-financiare.
„Este o evolutie fireasca, incurajata de cresterea generala a competitivitatii in aceasta industrie. Avem in fata provocari consistente pentru anii viitori, in conditiile in care mediul economic va continua sa impulsioneze necesitatea unei cat mai mari eficientizari a fiecarei companii, iar outsourcingul reprezinta o solutie in acest sens.
Componenta profesionala castiga deci o amploare din ce in ce mai mare, asa incat, in masura in care tinerii se vor orienta spre studii si calificari care au si vor avea cerere pe piata muncii, se va genera o situatie «castigatoare» pentru toata lumea, iar cifrele somajului in randul generatiei tinere din Romania vor putea sa scada consistent de la nivelul amenintator din prezent”, a afirmat Sterescu.
Infiintata in SUA, in 1984, CGS furnizeaza solutii tehnologice de afaceri, comert electronic, consultanta, servicii de mesagerie, dezvoltare de aplicatii software si servicii de training. Cu aproape 3.000 de angajati in Bucuresti, Brasov si Sibiu, CGS Romania furnizeaza servicii complete de tip call center in 18 de limbi straine.
Sursa: Mediafax