De doua ori pe zi, pe relatia Sighetu Marmatiei – Teresva, are loc un spectacol grotesc din cauza imbulzelii de pe peroane si dintr-un tren care a devenit extrem de important de la inchiderea circulatiei rutiere si pietonale peste Podul istoric.
Sighetenii sunt revoltati si spun ca nu ar fi nevoiti sa indure atatea umilinte daca Primaria Sighetu Marmatiei ar face reparatii la pod. Ei au spus ca ar fi de acord sa cumpere cate un sac cu ciment si sa lucreze benevol la intarirea constructiei subrezite de vreme.
Nemultumirea mare este lipsa de reactie a reprezentantilor administratiei locale si judetene, din cauza indiferentei careia s-a ajuns intr-o asemenea situatie. Sighetenii acuza indiferenta alesilor locali si sunt de parere ca acestia au preferat sa se scape de o problema, adica de intretinerea podului, daca tot nu au putut scoate banii la care visau inainte de inaugurarea podului.
Sighetenii au spus ca nu pot sta pana primaria din Sighet ori altcineva se apuca de lucru la pod, astfel incat trebuie sa accepte conditiile de acum. Acestea inseamna insa pierdere de timp si multi nervi. Luni, 3 septembrie, trenul international a plecat din gara la ora 10.35, desi plecarea era programata pentro 9.03.
Cu o intarziere istorica, garnitura s-a pus cu greu in miscare din cauza faptului ca era ingramadita pana la refuz. ”O sa cumparam noi saci cu ciment si ne-om apuca sa reparam podul. Este bataie de joc. Am dat bani pe vize, iar acum calatorim ca animalele”, s-a auzit o voce din multime. ”Suntem in Uniunea Europeana. Oare de ce ne-au primit? Mai bine ne era inainte. Acum suntem mai comunisti noi decat ucrainenii”, a adaugat un barbat.
Angajatii CFR sunt depasiti de situatie. Casiera din Gara Sighetu Marmatiei, Maria Nasui, a recunoscut ca inainte de inchiderea podului istoric abia daca se vindeau 5-6 bilete, iar acum trec cu sutele.
La punctul vamal din Campulung la Tisa, rezistenta psihica a calatorilor este pusa din nou la grea incercare, penru ca trebuie verificata toata lumea. Politistii de frontiera si vamesii incearca sa scurteze asteptarea la granita, dar la cata frunza si cata iarba e cam greu.
”Am suplimentat numarul oamenilor, insa volumul bagajelor ne ia foarte mult timp la control”, a precizat purtatorul de cuvant al IJPF Maramures, Iulia Utan.
Mai grav este ca situatia nu se va schimba prea repede decat in cazul in care CFR va suplimenta numarul vagoanelor ori podul istoric va fi redeschis, insa aceasta uultima varianta este putin probabila in urmatorul an.
Sursa: Vasile Dale