Cei mai multi dintre romanii care cumpara o masina aleg o versiune echipata cu optionale care imbunatatesc confortul sau aspectul vehiculului, in timp ce clientii din vestul Europei prefera dotari care tin de siguranta si utilitate, potrivit importatorilor de masini din Romania. Astfel, daca romanii opteaza pentru echipamente precum climatizare, asistenta la parcare, faruri cu xenon, scaune incalzite, cotiere si sisteme audio sofisticate, vest-europenii se orienteaza mai mult catre suplimentarea elementelor de securitate rutiera, precum cresterea numarului de airbag-uri si sistemele de asistare a soferului.
De asemenea, comparativ cu Romania, in tarile vestice se pune mai mult accent pe versiuni de automobile cu emisii de dioxid de carbon reduse si utilitate sporita. In vestul Europei sunt preferate masini fara climatizare sau sisteme audio cu display mare, in schimb cea mai mare parte dintre clienti opteaza pentru echipamente de navigatie si carlig de remorcare, elemente care nu se regasesc pe lista de prioritati ale romanilor.
Sumele platite de romani pentru optionale difera foarte mult de la marca, model si grad de echipare. Clientii Honda cheltuiesc in medie pe optionale 200 de euro, in timp ce cumparatorii marcilor Skoda, Alfa Romeo si Fiat platesc 900-1.000 de euro. In cazul marcilor cu o oferta mai mare de modele, preturile la optionale variaza intre 500 si 10.000 euro pentru Volkswagen si Seat. Costul mediu de echipare suplimentara al marcii Audi este de 7.500 de euro. In cazul Alfa Romeo, 10% dintre clienti cumpara versiuni fara dotari in plus, iar 40-50% aleg variantele full option. Clientii Fiat prefera aproape in totalitate versiunile standard.
Sursa: Mediafax