Toti angajatii Primariei Baia Mare, dar si contractele pe care administratia locala le-a incheiat cu diversi furnizori de servicii vor intra sub lupa unei firme de auditare, la cererea primarului Catalin Chereches, care vrea astfel sa afle ce nu merge bine in institutia pe care a preluat-o. Contractul de audit extern pe care edilul baimarean nu l-a mai scos la licitatie, ci l-a negociat direct cu Pricewaterhouse Coopers, una dintre cele mai mari companii de profil din lume, va fi semnat chiar luni, 6 iunie.
Ca sa poata incredinta direct contractul, primarul l-a impartit in trei pentru ca altfel valoarea totala a auditului ar fi depasit valoarea permisa pentru o achizitie directa. Catalin Chereches a spus insa ca a primit a reducere de la oficialii firmei care s-au angajat ca in doua luni sa predea raportul financiar si de resurse umane. Chestiunile juridice vor fi analizate de o firma de avocatura.
Costul pentru un astfel de audit intr-o primarie este, potrivit specialistilor, de aproximativ 100.000 de euro, insa pentru ca unul dintre directorii companiei pe zona Europei isi are radacinile din Maramures si este amic, suma solicitata va ajunge la aproximativ 25.000 de euro, dupa cum a precizat Chereches.
“Sunt doua sau trei oferte pe care le-am cerut de la firme importante. Am primit o oferta foarte buna, pe care am putea-o numi mai degraba un gest prietenesc, de la firma Pricewaterhouse Coopers Audit. Cu aceasta firma vom realiza auditul pe partea de resurse umane si financiar, iar cu o firma de avocatura vom realiza palierul juridic. In termen de 20 de zile, cat am convenit cu firma de audit vrem sa avem o situatie clara asupra resurselor umane deoarece doresc o reorganizare a organigramei”, a explicat Catalin Chereches. El a precizat ca pana in luna iulie va fi finalizat auditul pe toate cele trei parti vizate.
Pentru contractarea firmelor care sa realizeze auditul s-a sarit peste licitatia publica. „Totul este foarte ieftin avand in vedere ca nu depasim plafonul acela de 15.000 de euro. Costurile totale vor ajunge undeva la 25.000 de euro pentru o munca de 2 luni de zile”, a aratat edilul. Potrivit legii, administratiile pot achizitiona direct produse si servicii in suma de 15.000 euro, doar peste acest volum fiind nevoie de licitatie.
Prin acest audit, primarul a precizat ca va exista o imagine clara asupra activitatii institutiei din ultimii cinci ani si vor putea fi luate masuri in cazul in care lucrurile nu merg asa cum ar trebui. “Este foarte important ca acest audit sa aiba si o finalitate practica din partea conducerii primariei. Ideea unui audit este foarte buna insa nu ar trebui folosita in interes politic ci administrativ”, a subliniat Mircea Munteanu, fost consilier judetean si sef al FPS Maramures.
Auditul care va fi demarat luni, 6 iunie, este primul de o asemenea complexitate pe care Primaria Baia Mare l-a avut pana in acest moment. Inca din urmatoarele zile semnarii contractului, auditorii isi vor incepe verificarile.
Sursa: Anca Popescu