UE trebuie sa promoveze utilizarea asa numitelor „alcoolocks” – dispozitive care detecteaza soferii care au consumat alcool si blocheaza pornirea autovehiculului in acest caz -, pentru autovehiculele de transport de marfuri sau de pasageri si sa limiteze viteza la 30 km/h in zonele rezidentiale. Biroul de presa al Parlamentului European a informat ca in materia sigurantei rutiere au fost adoptate 103 masuri pentru reducerea pana in 2020 la jumatate a numarului de decese in urma accidentelor rutiere.
UE trebuie sa promoveze utilizarea asa numitelor „alcoolocks” – dispozitive care detecteaza soferii care au consumat alcool si blocheaza pornirea autovehiculului in acest caz -, pentru autovehiculele de transport de marfuri sau de pasageri si sa impuna pe intregul teritoriu o limita maxima de viteza de 30 km/h in zonele rezidentiale. Acestea sunt prevederile unei rezolutii adoptate de catre Parlamentul European marti, 27 septembrie.
Parlamentul solicita elaborarea in regim de urgenta a unui nou plan de actiune pentru siguranta rutiera si recomanda armonizarea reglementarilor privind traficul rutier, a semnelor de circulatie, a testelor de inspectie tehnica si a limitelor admise de alcool prezent in sange.
Obiectivul pe termen lung avut in vedere pentru redactarea rezolutiei de catre raportorul Dieter-Lebrecht Koch (Partidul Popular European, Germania) este reducerea la zero a numarului de decese cauzate de accidentele rutiere. Pentru intervalul 2010-2020 rezolutia isi propune reducerea la jumatate a deceselor, cu 40 la suta a ranitilor grav si cu 60 la suta a deceselor in randul copiilor.
Deputatii europeni solicita Comisiei Europene numirea unui coordonator pentru siguranta rutiera care sa sprijine eforturile statelor membre in vederea aplicarii planului de actiune.
Sursa: Mediafax