Companii precum Apple si giganti online precum Google, Facebook si Twitter ofera posibilitatea unor donatii prin Internet pentru sinistratii din Japonia, la trei zile dupa puternicul seism urmat de un tsunami devastator. „In toti acesti ani, Japonia a oferit lumii atat de multe in materie de tehnologie. Acum a venit momentul sa le oferim si noi ceva”, scrie Amina Naqvi, o utilizatoare a Facebook.
Crucea Rosie utilizeaza site-ul de socializare Facebook pentru a lansa o campanie de donatii. Pana acum, 1.300 de persoane au donat in total 50.000 de dolari, obiectivul fiind suma de 75.000 de dolari.
Grupul american Apple a introdus o optiune la serviciul iTunes care le permite abonatilor sa doneze intre cinci si 200 de dolari Crucii Rosii.
La randul sau, site-ul Twitter actualizeaza permanent informatiile si legaturile utile pentru site-uri de caritate.
Zynga, un site specializat in jocuri pe Facebook, spera sa colecteze doua milioane de dolari pentru Fondul de urgenta necesar ajutarii copiilor japonezi. Zynga ofera posibilitatea cumpararii de bunuri virtuale in unele din jocurile precum CityVille, FrontierVille si FarmVille.
Google a pus la dispozitie un serviciu de cautare pentru persoanele disparute sau sinistrate, oferind si o serie de informatii utile. Pana luni la ora 5.30 GMT (7.30, ora Romaniei), aproape 140.000 de mesaje fusesera lasate de persoane care incearca sa ia legatura cu prieteni sau rude.
Sursa: Mediafax