Asa cum au promis, liberalii au depus miercuri la Camera Deputatilor motiunea simpla „Radu Berceanu, ministrul anti-transporturi si pro-furt”. Argumentata de administrarea defectuoasa a sistemului transporturilor si infrastructurii din Romania”, lipsa de performanta si greselile care s-au facut in perioadele de ministeriat ale lui Radu Berceanu. Starea infrastructurii rutiere sau feroviare sunt argumentul denumirii lui Berceanu drept ministrul anti-austostrazi, anti-fonduri europene, anti-cale ferata si in general anti-transporturi. Fara drumuri sufera intreaga economie, de la industrie pana la turism, dar sufera si cetatenii platitori de taxe si impozite.
Maramuresul este unul dintre judetele cele mai vitregite
Maramuresul este unul dintre judetele cele mai vitregite in ceea ce priveste infrastructura de transport. Niciun kilometru de drum national reabilitat, niciun kilometru de cale ferata refacuta, lipsa de legatura cu coridoarele europene.
Sunt suficienete motive ca parlamentarii de Maramures sa voteze motiunea depusa de liberali. Despre care am vorbit cu deputatul Catalin Chereches. “Prima mea declaratie politica facuta in Parlamentul Romaniei s-a numit “Izolarea Maramuresului mareste nemultumirea locuitorilor sai”- ne spunea parlamentarul maramuresean. In 17 februarie 2009, declaram de la tribuna Parlamentului ca Maramuresul a fost uitat de pe harta infrastructurii rutiere. Ca se vorbeste de multi ani despre necesitatea unui drum rapid, care sa lege Maramuresul de coridoarele de transport europene si despre precaritatea si lipsa unei infrastructuri rutiere, mai mult decat necesara pentru a lega partea de nord-vest a Romaniei de restul tarii si de autostrada care leaga Romania de Ungaria. Prin 2005 se parea ca lucrurile incep sa se miste. Dupa un efort sustinut, depus de Consiliul Judetean Maramures, de parlamentarii de Maramures pentru a scoate judetul din izolarea la care a fost supus prin neincluderea sa in lista obiectivelor de investitii pentru infrastructura de transport, astfel ca in 2006, Guvernul de atunci modifica Hotararea Guvernului nr. 513/2006 si includea in anexa, la punctul 13, era inclus si Drumul expres Baia Mare – Petea. Din pacate, proiectul a fost blocat inainte ca lucrarile sa inceapa, deoarece licitatia pentru exproprieri a fost contestata, iar Drumul expres de care vorbim de atatia ani nu se mai regaseste printre prioritati, Maramuresul ramanand mereu in afara prioritatilor Ministerului Transporturilor si Guvernului”.
Cel putin 10 interpelari cu tema infrastructura de transport
Vorbind despre Maramures intre dezvoltare si cunoastere, deputatul Catalin Chereches a atras atentia, atat prin declaratiile politice cat si prin interpelarile si intrebarile adresate Ministerului Transporturilor, asupra lipsei de proiecte europene pentru infrastructura si “colorarii” politice a banilor pentru comunitatile locale.
“Cel putin 10 dintre interpelarile facute de mine s-au adresat Ministerului Transporturilor. Acestea s-au referit la conditionarea dezvoltarii turismului de infrastructura, precaritatea caii ferate Salva-Viseu, proiecte rutiere de infrastructura, suferintele infrastructurii rurale, investitiile pentru Aeroportul International Baia Mare. Ii spuneam ministrului Radu Berceanu ca nu putem vorbi despre un aeroport modernizat, ca drumul Baia Sprie-Cavnic-Barsana nu este finalizat, iar din cauza caietului de sarcini prost intocmit exista riscul de pierdere a finantarilor. Ca au trebuit sa treaca mai bine de doi ani pana sa inceapa lucrarile de reabilitare a drumului Baia Mare-Dej; ca aceeasi situatie este valabila pentru drumul Baia Mare-Satu Mare. Ca exista suficiente probleme cu drumul rapid Baia Mare-Zalau”.
Presedintele PNL Baia Mare, Catalin Chereches a conchis: “Acestea nu sunt prioritatile liberalilor, ci ale maramuresenilor, pe care ii reprezint in Parlament. Si ii asigur ca toate aceste prioritati i le voi spune mereu ministrului Radu Berceanu. Ii voi repeta ca Maramuresul este judetul in care in ultimii 20 de ani n-a fost reabilitat nici macar un kilometru de drum national sau de cale ferata. Lipsa oricarei strategii in transporturi si blocarea cu buna stiinta a unor proiecte, neseriozitatea si lipsa de viziune a ministrului Transporturilor ne determina sa cerem demisia domnului Radu Berceanu din functia de ministru al Transporturilor si Infrastructurii. Pe de alta parte, motiunea simpla este un semnal si catre ceilalti reprezentanti ai Puterii, prin care le spunem ca acest guvern nu mai poate continua”.
Sursa: Advertorial