Cupa Eurocarpatica Baja International este una dintre cele mai importante competitii off-road din Romania. Ea a adunat in Baia Mare piloti din Ungaria, Cehia si Romania, dar si numerosi turisti straini amatori sa participe la astfel de evenimente sportive. Intrecerea este cotata drept a treia etapa in campionatul national de Rally-Raid si a cincea in campionatul similar din Ungaria.
Batalie dura la etapa tancodrom
Etapa tancodrom a fost una foarte spectaculoasa desi concurentii au condus destul de prudent, protejandu-si autovehiculele pentru probele mai lungi de sambata si duminica. Au avut loc doua prologuri, atat motociclistii cat si automobilistii fiind obligati sa faca trei ture de tancodrom.
Nu au lipsit nici incidentele. Maghiarii Csasztvan Balazs si Csato Attila, aflati pe Nissan-ul Pickup cu numarul.14, s-au blocat timp de cateva minute bune pe un podet din varful dealului dupa ce au agatat cu rotile din spate ale masinii un bolovan imens de pe marginea drumului. Intre timp, alte echipaje i-au ajuns din urma si i-au depasit pe marginea pistei de concurs.
637 km de parcurs in mare viteza
”In functie de rezultatele obtinute la tancodrom se va stabili ordinea la start pentru etapa de la Izvoare care va incepe sambata dimineata la ora 7.30”, a declarat Radu Bud, directorul competitiei.
Acesta sutine ca traseul pe care il vor avea de urmat pilotii inscrisi in concurs este unul extrem de dificil. ”E un paienjenis de drumuri forestiere care se potrivesc perfect pentru aceasta etapa a campionatului national. Concurentii vor fi incantati. In total ei vor avea de parcurs 637 de kilometri din care 369 de kilometri sambata si 237 duminica.”
In total exista 9 probe speciale, autovehiculele urmand sa ruleze nu numai pe drumuri forestiere, ci si pe macadam, asfalt sau prin goluri alpine inchise circulatiei. Fiind vorba de o competitie off-road, traseul este tinut secret, concurentii urmand sa se orienteze ca sa ajunga la finis doar pe baza semnelor conventionale. Se stie doar ca, in cele doua zile ramase, concurentii vor avea de strabatut toti muntii din zona Baia Mare – de la Izvoare la Runcu si la Plesca.
Zeci de arbitri supravegheaza competitia
Drumurile de acces inspre aceste perimetre vor fi inchise pana duminica seara. Spectatorilor li se atrage atentia sa nu stea in zone neprotejate sau in curbe cu vizibilitate redusa pentru ca risca sa fie accidentati. Pentru protectia concurentilor in zona au fost amplasate 9 puncte de transmisie radio si trei puncte de salvare. Pe traseu se afla salvamontisti, precum si politisti de frontiera la volanul unor masini de teren.
Castigatorii celor doua sectiuni – motociclete si automobile – vor fi premiati duminica, la ora 17.00, in Poiana Soarelui. Competitia, organizata de Fundatia Sportiva RANEDO Baia Mare, Consiliul Judetean Maramures, Primaria Baia Mare, Statiunea Izvoare si Clubul SO-MOTO-RACING Bistrita, se desfasoara in conformitate cu Regulamentele Federatiei Internationale a Automobilului si Federatiei Internationale de Motociclism. Peste 30 de arbitri si zeci de specialisti in domeniul auto-moto sunt prezenti in Baia Mare pe durata manifestarii.
Partenerii media ai acestei manifestari sunt Compania de presa AGH, AXA TV, Glasul Maramuresului, (H)ora locala, Gazeta de Maramures si eMaramures.ro. Ca si o curiozitate, costurile unei masini de cursa sunt intre 60.000 si 80.000 de euro, un echipament complet se ridica la circa 2.500 de euro, iar pentru un set de cauciucuri amatorii acestui sport trebuie sa plateasca intre 1.500 si 2.000 de euro.
Sursa: Larisa Tivadar