Administratie

Mașinile de peste 3,5 tone nu vor avea acces în Pasul Gutâi din luna iulie

Perioada de vară va aduce restricţii de tonaj în Pasul Gutâi. Anunţul a fost făcut de către Instituţia Prefectului, care a transmis şoferilor că vor putea circula pe Gutin doar maşinile mici.

Pe Baia Sprie-Bârsana se va face restricţie de tonaj până la 7,5 tone, iar autocamioanele vor putea circula doar pe Huta. Eugen Cecan, directorul Regionalei de Drumuri Cluj a transmis maramureşenilor că toate contractele care există acum pe DN 18, trei la număr, se vor finaliza în acest an. Finanţare există pentru toate cele trei tronsoane de drum naţional 18.

“Nu s-a pus niciodată problema de a nu avea finanţare pentru acest drum. DN 18 pe zona Gutin se va finaliza în decembrie 2017. Stadiul lucrărilor aici este de 84%. Mai au ziduri de sprijin, parcări şi alte lucrări, dar şi stratul de uzură”, a adăugat Cecan.

“Am avut o întâlnire cu firma constructoare şi cu Poliţia Rutieră. Lucrările au fost întârziate din cauza vremii nefavorabile, astfel că s-a solicitat o amânare a închiderii Gutinului. El nu va fi închis în iunie, ci în iulie, tot pentru o lună de zile, dar restricţia se va aplica doar pentru maşinile peste 3,5 tone. Maşinile de transport până la 3,5 tone vor avea acces pe Gutin, pe Cavnic vom institui restricţie de tonaj până la 7,5 tone, iar peste 7,5 tone să se meargă pe Satu Mare-Huta”, a explicat Sebastian Lupuţ, prefectul judeţului Maramureş.

Directorul Regionalei de Drumuri Cluj a vorbit şi despre Moisei-Borşa Şesuri: “Aici partea de carosabil, eu zic că în procent de 90%, constructorul nu ar trebui să aibă impedimente să nu se realizeze partea aceasta, să mai rămână doar lucrări conexe”.

El a adus în discuţie şi problemele care exsită pe acest drum, anumite avize care se lasă aşteptate de la Electrica. Cecan a precizat că:“Referitor la Electrica, TransElectrica şi E-on Gaz sau reţelele de gaze, am avut o discuţie cu ministrul Transportului la Bucureşti, pentru că ne întârzie foarte mult cu anumite lucrări. Adică, pe lângă faptul că constructorul plăteşte în avans, mai durează să mute un stâlp dintr-o parte în alta cel puţin şase luni de zile. Să ne dea un aviz, alte câteva luni, ceea ce nu este normal. Noi nu vrem să punem piedici. DN 18 va avea toată susţinerea noastră. Sunt bani. Problema e de mobilizare a constructorilor, care de multe ori, le convine să stea pe o lucrare întrucât compania e obligată prin contract să plătească mobilizarea acelor utilaje şi mulţi profită să tragă de timp. Nu vor mai fi acceptate extensii la lucrări decât dacă sunt foarte bine motivate”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *