Dacia, marca auto cu cea mai buna crestere in Europa, sfideaza criza severa de pe continent, atrage clienti de la companii mai cunoscute si se lauda cu o marja de profit caracteristica producatorilor de masini de lux, ilustrand shimbarea de paradigma la nivelul industriei. Parte a grupului Renault, Dacia a reusit sa se impuna in Europa de Vest desi autoturismele sale nu au fost proiectate, in prima faza, pentru pietele dezvoltate, potrivit unei analize FT.
Combinatia dintre designul low-cost, dotarile simple, fara „mofturi”, destinate clientilor est-europeni, si tendinta consumatorilor din Europa de Vest de a strange cureaua au transformat Dacia in cea mai de succes marca de pe continent dupa cresterea vanzarilor, cel mai bun exemplu de produs destinat pietelor sarace care ajunge sa infloreasca in Europa, noteaza Financial Times (FT).
Strategiile traditionale, de a introduce pe pietele emergente automobile care au avut succers in Vest, au fost inversate, iar multi producatori au constatat ca masinile mai ieftine, mai mici sau mai adaptabile se comporta la fel de bine in statele dezvoltate.
Aproximativ 18% din vanzarile auto din Europa reprezinta automobile low-cost, fata de 13% in 2002, potrivit datelor AlixPartners, citate de FT.
Astfel de autoturisme se bucura si de o promovare eficienta, principala caracteristica pe care se pune accent fiind un concept simplu – raportul cost-valoare, noteaza publicatia.
Datorita simplitatii designului si procesului de productie, Dacia a adus pe piata britanica SUV-ul Duster la un pret pornind de la 9.000 de lire, cu aproximativ 4.000 de lire mai putin fata de cel mai ieftin model concurent de la o marca bine cunoscuta.
Datorita Dacia, Renault a reusit sa reziste mai bine la criza decat piata vest-europeana in ansamblu. Marca romaneasca a reprezentat 24% din vanarile grupului in Europa in prima jumatate a acestui an. Fara popularitatea Dacia, vanzarile Renault ar fi scazut cu peste 10% in aceeasi perioada, scrie FT.
Sursa: Agerpres