De cateva zile, in patru din cele 11 intersectii cu probleme ale Baii Mari s-a schimbat modalitatea de semaforizare pentru fluidizarea traficului in zona. O prima masura a constat in modificarea timpilor de asteptare, iar o alta in acordarea posibilitatii de virare la dreapta in acelasi moment cu trecerea pietonilor.
Semafoarele au fost adaptate la noile reguli, astfel incat la intersectia dintre bulevadrul Independentei cu strada Dimitrie Cantemir ori la cea dintre bulevardul Bucuresti cu Motorului soferii care vireaza la dreapta isi pot vedea de drum si cand au culoarea galben intermitent, nu doar cand e verde.
Pe unii soferi modificarile i-au cam derutat si nu au lipsit claxoanele si injuraturile pentru punerea in miscare a coloanelor formate in spate celor nestiutori. Vasile Barbul, director in cadrul Primariei Baia Mare, a declarat ca nu s-au primit reclamatii din partea conducatorilor, dar a recunoscut ca au fost probleme de adaptare.
El a verificat eficienta sistemului in weekend, facand mai multe ture cu masina prin oras. ”Circulatia se desfasoara bine. Din cate am vazut, probleme cu noul tip de semaforizare au preponderent persoanele mai in varsta, care sunt obisnuite cu vechile metode de semnalizare.”
Ideea de fluidizare a traficului este de provenienta europeana, sistemul fiind functional in majoritatea oraselor europene. La nivel local, solutia a fost propusa intr-un studiu realizat de o firma de specialitate, care a indicat toate intersectiile care sugruma circulatia orasului.
”Revolutia” in traficul baimarean va continua si la anul, cand masurile vor fi cu mult mai curajoase. Pentru 2007, de exemplu, sunt propuse modificari in alte patru intersectii. Vasile Barbul a declarat ca s-a intocmit un plan care usureaza circulatia pe marile artele, cum sunt bulevardul Bucuresti si stada Victoriei, extrem de aglomerate la aceasta ora.
In acest caz se vor stabili reguli noi in trei intersectii situate pe bulevardul Bucuresti, de la gara in centrul orasului, si, de asemenea, in cea de langa fosta fabrica de lapte, unde se va sincroniza semaforul cu cel de pe bulevardul Decebal. Totodata, se intentioneaza crearea pe bulevardul Bucuresti a doua benzi cu sens unic si interzicerea parcarii masinilor de-a lungul arterei.
”Se urmareste creearea unor coridoare rapide de-a lungul orasului pentru a se putea ajunge mai rapid dintr-un capat in altul”, a lamurit Vasile Barbul. El a precizat insa ca solutiile propuse ar putea suferi modificari la sedintele comisiei de circulatie din cadrul primariei.
Sursa: Dan Horvat