Un pas important in sporirea transparentei decizionale la nivelul Consiliului Judetean Maramures il constituie implementarea, incepand cu luna august, a unui sistem de gestionare electronica a documentelor. Acest sistem presupune prelucrarea electronica a tuturor documentelor, respectiv a celor generate de Consiliul Judetean Maramures, a celor care intra in institutie, precum si a documentelor cu circuit intern.
Se va asigura in acest sens o crestere a operativitatii in circulatia documentelor, dar si un acces rapid la orice document printr-un sistem de filtre. Se va crea, de asemenea si un registru electronic al tuturor documentelor. Sistemul se va implementa – experimental – la finele lunii august, urmand ca din trimestrul patru al acestui an, sa functioneze timp de doua luni in paralel cu registratura scrisa. Consiliul Judetean Maramures a achizitionat softul pentru registratura electronica, iar instruirea personalului a fost realizata.
Implementarea sistemului electronic de circulatie al documentelor face parte dintr-un proces mai amplu de modernizare a institutiei pe palierul comunicarii, al transparentei decizionale si al relatiei cu publicul. In acest sens, a fost lansat noul site al Consiliului Judetean Maramures, s-a instituit sistemul de supraveghere cu camere video in cladirea, iar in saptamanile care urmeaza se va finaliza reabilitarea salii 105. Va urma infiintarea unui Birou de Relatii cu Publicul si realizarea unei noi si moderne sali de sedinte.
Sursa: Consiliul Judetean Maramures