Beneficiarii de fonduri europene işi vor incasa la timp banii pentru facturile eligibile datorita schimbarilor implementate in sistem, se arata intr-un comunicat de presa al Ministerului Fondurilor Europene.
„Schimbam radical abordarea in relatia cu beneficiarii vrem ca plata la timp a facturilor sa devina regula in sistem, fondurile UE sa ajunga cat mai repede la beneficiari şi astfel sa sustinem revigorarea economiei. In aceasta luna, Autoritatile de Management pentru şase programe operationale vor achita 1,2 miliarde de lei beneficiarilor de fonduri europene”, a declarat ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici, in comunicatul de presa remis, azi, 10 martie, catre Agerpres.
Astfel, precizeaza sursa citata, Autoritatile de Management vor avea la dispozitie suma mentionata pentru plata facturilor restante ca urmare a aprobarii de catre Guvernul Romaniei a unui imprumut de la Trezorerie. Finantarea va asigura fondurile de care au nevoie Autoritatile de Management pentru POS DRU, POR (Programul Operational Regional), POS Mediu (Programul Operational Sectorial Mediu), POS CCE (Programul Operational Sectorial Creşterea Competitivitatii Economice), PODCA (Programul Operational Dezvoltarea Capacitatii Administrative) şi POAT (Programul Operational Asistenta Tehnica).
Cele mai mari sume au fost alocate pentru POR – aproximativ 408 milioane de lei, POS Mediu – 322 de milioane de lei, respectiv POS DRU – 258 de milioane de lei. Fondurile vor fi virate Autoritatilor de Management prin intermediul ministerelor responsabile. Imprumutul contractat de la Trezorerie va fi rambursat din sumele care urmeaza sa fie incasate de la Comisia Europeana.
Exista restante la plata facturilor ca urmare a blocarii finantarilor de la Uniunea Europeana. De exemplu, in cazul Programului Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POS DRU) perioada medie de plata a facturilor a fost de aproximativ 70 de zile. Potrivit contractelor de finantare, sumele datorate beneficiarilor POS DRU ar fi trebuit achitate in cel mult 45 de zile.
Sursa: Agerpres