In luna august 2012 Primaria Sighet a demarat procesul de implementare a sistemului de management al calitatii ISO 9001 pentru administratia publica locala. Auditul de certificare s-a desfasurat pe parcursul catorva luni, timp in care angajatii Primariei au prezentat firmei de audit procedurile de lucru folosite inaintea obtinerii certificarii.
Dupa corectarea unor lacune in procedurie folosite, care vizau atat relatia dintre birourile Primariei, cat si relatia cu cetatenii, a fost intocmit un sistem de lucru adecvat cerintelor unei administratii moderne si eficiente.
Firma de audit a efectuat ulterior o serie de verificari la toate compartimentele din subordinea directa a primarului pentru a verifica daca este pus corect in aplicare noul sistem de management, iar dupa constatarea indeplinirii tuturor cerintelor a fost eliberat certificatul de management al calitatii ISO 9001 pentru Primaria Sighetu Marmatiei.
Indeplinirea acestui obiectiv a reprezentat o prioritate pentru administratia locala sigheteana, atat pentru increderea generata, cat si pentru calitatea serviciilor livrate, asigurand astfel credibilitate in relatiile cu autoritatile si partenerii de afaceri din tara si din strainatate si recunoasterea internationala a performantelor managementului din organizatia certificata.
Primarul Ovidiu Nemes este de parere ca obtinerea certificatului ISO 9001 este doar un prim pas in eficientizarea activitatii administratiei publice locale, intrucat sistemul, odata implementat, trebuie mentinut si imbunatatit continuu de catre personalul din executivul Primariei, care va trebui astfel sa dovedeasca realizarea tuturor indicatorilor de performanta.
Sursa: Biroul de presa Primaria Sighet