Actualitate

EVALUARE NATIONALA – La cerinta controversata de la romana vor fi punctate ambele raspunsuri

Cerinta controversata de la proba scrisa de limba romana din cadrul evaluarii nationale va fi punctata atat in cazul elevilor care au raspuns ca propozitia respectiva este subiectiva, cat si al celor care au spus ca este predicativa, au declarat, pentru Mediafax, oficiali ai Ministerului Educatiei.

Astfel, la corectarea lucrarilor de la proba de luni, ambele raspunsuri vor primi cate sase puncte, dupa ce, pana acum, baremul probei de romana prevedea ca raspunsul corect este “subiectiva”.

Ministrul interimar al Educatiei, Liviu Pop, declarase anterior, tot miercuri, ca elevii care nu au raspuns conform baremului la subiectul controversat de la proba de limba romana vor primi cele sase puncte aferente cerintei respective numai daca acestea ii vor ajuta la repartizarea in liceul pe care si l-au ales.

“Toti elevii care au raspuns ca respectiva propozitie este subordonata predicativa vor fi notati potrivit baremului, respectiv depunctati la aceasta cerinta. Nota finala va fi deci mai mica, per total, cu 0,15. Elevii pot face contestatie privind acest subiect. in schimb, le promit ca vor primi acest punctaj la repartizarea computerizata, daca depunctarea de la cerinta ii va pune in situatia de a pierde locul dorit la admiterea in liceul pentru care au optat”, a spus Pop.

Ministrul nu a explicat insa cum se va reusi, la repartizarea computerizata in licee, sa se tina cont de raspunsurile la acea cerinta si ce se va intampla daca vor aparea contestatii de la elevii care au raspuns conform baremului si care vor fi intrecuti la admitere de unii dintre ceilalti.

Potrivit unei analize efectuate de minister, aproximativ jumatate dintre elevi au spus ca propozitia este subiectiva, asa cum prevede baremul subiectului, au declarat, pentru Mediafax, oficiali ai Ministerului Educatiei. Celalalta jumatate, printre care un mare grup de elevi cu situatii foarte bune la invatatura, unii chiar olimpici, a raspuns ca propozitia cu pricina este predicativa, au mai spus sursele citate.

La subiectul II al probei de limba romana de la evaluare, elevii au trebuit sa spuna, printre altele, felul propozitiei subordonate (atributiva, predicatica sau subiectiva) din fraza “Ceea ce ma jeneaza este dificultatea rasfoirii”.

Aceasta cerinta a impartit elevii si parintii in doua tabere, unii sustinand ca raspunsul corect este propozitie subiectiva, iar ceilalti, predicativa.

Multi parinti au semnat si o petitie legata de aceasta controversa si de depunctarea elevilor care au raspuns ca propozitia este predicativa.

Federatia Asociatiilor de Parinti a afirmat insa ca baremul probei de limba romana a evaluarii nationale a fost corect stabilit si ca nu sustine petitia online cu privire la subiectul care a generat controverse.

Ministrul interimar al Educatiei, Liviu Pop, a declarat, marti, ca lucrarile la proba de limba romana din cadrul evaluarii nationale sunt corectate in baza baremului deja stabilit, desi unul dintre subiecte a fost “ambiguu” si a generat controverse.

Pop a mai spus, legat de subiectul respectiv, ca Ministerul Educatiei a cerut parerea mai multor specialisti, inclusiv de la Academia Romana, iar “90 la suta” dintre acestia s-ar fi pronuntat in favoarea rezolvarii prevazute in barem.

Notele de la evaluarea nationala vor conta la admiterea in liceu, care se va desfasura in doua etape. La prima dintre acestea vor participa elevii care au dat evaluarea nationala si care vor avea media de admitere calculata ca medie artimetica dintre media notelor de la evaluare si media generala a anilor de gimnaziu.

In a doua etapa se vor inscrie, pe locurile ramase libere, elevii care nu au dat evaluarea, admiterea acestora urmand sa se faca in ordinea descrescatoare a mediilor generale ale anilor de gimnaziu.
Sursa: Mediafax