Planul lui Bogdan pune Maramureșul pe „roate”. Omul din fruntea Consiliului Județean e hotărât să treacă la fapte, motiv pentru care s-a întâlnit cu Pataki Csaba, omologul lui de la Satu Mare și au pus județele la cale. S-au „pe cale”, pentru că e vorba de un drum de data asta.
Unul cu o istorie lungă, derulată pe mai bine de două decenii, pavat cu minciuni și eșecuri răsunătoare, indiferent dacă la conducerea județului s-a aflat Alexandru Cosma, Marinel Kovacs, Mircea Man, Zamfir Ciceu ori Gabriel Zetea. Acum, Ionel Bogdan vrea să intre și el în această selectă listă a rușinii, alături de cei care n-au fost în stare să facă un drum mai răsărit între Baia Mare și Satu Mare, de am rămas să circulăm tot pe cel construit de romani aproape de vremea când Hristos umbla pe pământ.
Și dacă tot s-au întâlnit cei doi vecini, și-au zis că a venit momentul să bată palma pentru drumul expres dintre cele două reședințe de județ, încrezători că partidele lor, aflate împreună la guvernare, vor sări cu finanțarea și nu-i vor lăsa să se facă de cacao. Mânați de aceste nobile și înălțătoare utopii, Ionel și Csaba și-au scos pixurile din buzunare, punându-și semnătura pe actul oficial de constituire a unei asociații între cele două județe. Că, vezi Doamne, nu se pleacă la drum dacă nu există asociația.
Apoi au purces la discuții pe marginea studiului de fezabilitate al drumului expres, că nici fără el nu se poate face niciun pas. Va fi al nu știu câtelea studiu de acest gen, aproape fiecare din cei menționați în lista de mai sus contractând sau cel puțin revizuind câte unul. Dacă s-ar așterne pe teren maldărul de hârtii plătite cu milioane de euro de-a lungul vremii, s-ar putea circula pe o bună bucată de drum pavat cu aceste intenții costisitoare, care au îndestulat conturile și buzunarele celor implicați pe plan local și central.
Ca să ne facă să credem că de data asta va fi altfel, Ionel și Csaba au spus că au deja pregătit un plan de lucru care a și fost trimis Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), care ar urma să finanțeze lucrarea.
Mai hârșit în treburile administrației, Csaba a declarat că după finalizarea studiului de fezabilitate și obținerea tuturor autorizațiilor, CNAIR va pregăti proiectul tehnic care va fi gata cam într-un an. Da, doar că amândoi au uitat să ne spună că în zona noastră coaliția aflată la guvernare n-a aprobat nicio lucrare majoră de infrastructură rutieră până în 2027! Valoarea totală a lucrărilor sunt estimate la 300 de milioane de euro, așa că… hai să visăm în continuare, că asta nu costă nimic.
Asta nu-i va împiedica pe cei doi vecini să facă un nou studiu de fezabilitate, că nimeni nu se va opune atâta vreme cât banii vor circula pe vechile „drumuri” de legătură dintre Satu Mare, Baia Mare și București și vor ajunge acolo unde trebuie. Ceva le va rămâne și lor, că nu poți să lucrezi cu miere și să nu te ungi și tu.
Așadar, după „autostrada” Satu Mare – Baia Mare – Bistrița – Suceava, maramureșenii și sătmărenii se vor putea bucura pentru un nou drum pe hârtie, de data asta într-o ediție nouă, cu Csaba și Ionel pe coperta volumului de benzi desenate.
A trecut un an din rușinoasa domnie a lui Ionel Bogdan, timp în care în afară de planuri, studii, protocoale, asociații și alte baliverne de acest gen, n-a realizat absolut nimic concret. Și sigur că nici în viitor nu-i în stare să facă nimic. Nu-i cine, sau nu-i cu cine?
Care e problema: planul lui Bogdan era pe hârtie. Și acum se pune în practică tot pe hârtie.