Actualitate

Un inspector şcolar din Maramureş face o propunere şocantă: Să renunţăm la olimpiadele de matematică şi limba română

Natalia Fornvald, inspector şcolar pentru învăţământul primar la Inspectoratul Şcolar Judeţean Maramureş a făcut o propunere fără precedent pentru învăţământul românesc: să se renunţe la olimpiadele şcolare la limba şi literatura română şi la matematică.

Dascălul s-a sfătuit şi cu restul colegilor care se pare că sunt de acord cu această propunere.

“M-am intalnit azi cu membrele din Consiliul Consultativ al învățătorilor din județul Maramureș. Le mulțumesc pentru ca au empatizat cu propunerea mea de a renunța la olimpiadele de matematica si limba română”, a spus Natalia Fornvald.

Aceasta a postat pe pagina personală de Faceb ook şi argumentele care au dus la această propunere şocantă pentru unii dintre părinţi, dar şi profesori şi învăţători.

“De Ce?
1. În afară de olimpiada de educație civică patronată de MEN, cele pt disciplinele română și matematică erau concursuri județene, care in ultimii ani au antrenat orgoliile dascalitelor, ale părinților, cu sacrificarea copiilor.
2. Pentru pregătirea elevilor se depășeau programele școlare in vigoare.
3. Obținerea de diplome și rezultate meritorii se poate face doar abordând tradițional lecția de matematica, ca la nivel liceal, contravenind cu abordarea integrată a conținuturilor învățării.
4. Cadrele didactice nu reușeau să predea diferențiat și nu respectau durata orei de 30-35′, respectiv 45′ cu activități recreative in completare.
5. Volumul temelor de casa capata proporții impresionante;
6. Nu doresc încurajarea ELITISMULUI, însă doresc ca fiecare elev sa fie ajutat sa isi depășească propriile limite.
Poate va întrebați ce așteptări am:
– sa formați competențele de baza conform programelor școlare, păstrând caracterul ludic al învățării, astfel încât elevii sa fie pregătiți pentru accederea în gimnaziu
– sa ii ajutati sa se descopere, sa interrelationeze frumos in baza unor principii de conduită la nivelul colectivului;
– sa le identificați stilurile de învățare și să contribuții la incluziunea in mediul școlar a tuturor elevilor;
– sa nu uitati nicio clipă că sunt doar niste copii de vârstă școlară mica care au nevoie sa fie educați și nu obosiți intelectual până le cade parul, unghiile si vomita de stres”, a argumentat dascălul.

În doar câteva ore de la postare, propunerea Nataliei Fornvald a adunat zeci de comentarii de susţinere şi aprobare. Rămâne de văzut însă dacă şi şefii din învăţământ vor ţine seama de propunere şi vor lua în considerare argumentele aduse.

3 Responses

  1. CARE ESTE ȘOCUL???!!! Citiți legea educației și documentati-vă….vedeți ce prevede legea legat de eliminarea ierarhizarllor elevilor….inlocuirea notelor cu aceste calificative ……..ȘOCANT este ca nu vă interesează de adevăratele lucruri șocante din învățământ: copii care abandonează școala, profesori incompetenti, analfabatismul ridicat…..

  2. Trebuie specificat ca propunerea mea se refera strict la elevii de clasele primare.

  3. Bravo, Natalia Fornvald! Trebuia sa se trezeasca cineva. Aveti mare dreptate!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *