Autoritatile bulgare au interzis traficul de camioane de peste zece tone pe podul Giurgiu-Ruse, dupa ce o groapa uriasa cu dimensiuni de un metru pe 80 de centimetri s-a format, azi, 7 aprilie, in partea bulgara a singurului pod de peste Dunare, intre Romania si Bulgaria. Potrivit presei bulgare, ramasitele de beton au cazut pe calea ferata care trece pe sub sosea, fiind deteriorat nu numai carosabilul, ci si placa de beton a podului.
Agentia Rutiera de la Sofia informeaza ca restrictia va fi ridicata dupa repararea utilajului, iar pana atunci vehiculele de marfa trebuie sa foloseasca celelalte puncte de trecere a frontierei intre cele doua tari: cele terestre din Dobrogea sau feriboturile pe Dunare. Un numar de 4.000 de vehicule in medie, dintre care jumatate sunt autocamioane, folosesc in fiecare zi podul intre Giurgiu si Ruse.
In anul 2011, Bulgaria a renovat superficial partea sa din pod. Ministerul dezvoltarii regionale de la Sofia a anuntat atunci ca utilajul are nevoie de o renovare generala care trebuie efectuata simultan de cele doua tari si care cel mai probabil va fi finantata cu fonduri europene in perioada de programare 2014-2020. In iunie 2012, ministrul bulgar al dezvoltarii regionale Liliana Pavlova a declarat ca intre Ruse si Giurgiu trebuie construit un nou pod sau cel putin cel existent sa fie modernizat si largit.
In momentul de fata, Romania si Bulgaria sunt legate de un singur pod pe toata lungimea portiunii comune a Dunarii – 470 km. Acesta se afla intre Giurgiu si Ruse si a fost inaugurat in anul 1954. Cel de al doilea pod de peste Dunare intre cele doua tari, intre Vidin si Calafat, se afla in prezent in constructie, urmand sa fie inaugurat in urmatoarele luni.
Sursa: Agerpres