In clasamentul anual al celor mai puternice 100 de marci din lume, intocmit de biroul Millward Brown, compania lui Steve Jobs, Apple se situeaza pe primul loc. Apple a detronat-o astfel pe Google si este pentru moment cea mai puternica marca de pe glob, informeaza L’Express. Intr-un an, valoarea marcii reprezentate de un mar a crescut cu 84%, atingand 153,28 miliarde de dolari. Din 2006, ea a avansat cu 859%. ‘Imbogatindu-si marca si inovand in permanenta, Apple a continuat sa-si vanda bine produsele la un pret +premium+, chiar si in perioade de nesiguranta economica, si sa scrie o poveste frumoasa, din care se pot inspira alte marci’, spune Eileen Campbell, PDG al Millward Brown.
Firmele din domeniul tehnologic domina clasamentul din acest an: fostul numar unu, Google, ocupa locul al doilea, cu 111 miliarde de dolari (-2%), iar IBM incheie podiumul, cu 100,85 miliarde de dolari (+17%).
In ceea ce priveste compania Microsoft, gigantul informatic se afla pe locul al cincilea, cu 78,24 miliarde de dolari (+2%), dupa McDonald’s si inainte de Coca Cola. Prima marca franceza, Louis Vuitton, este a 26-a, cu 24,3 miliarde de dolari, in crestere du 23%.
Sursa: Agerpres