Invatamant

Schimbări intempestive la BAC și Evaluare Națională 2019: Teste grilă introduse la examinare

Modificare intempestivă la examenele de anul acesta. Testele grilă intră în subiectele de Bacalaureat 2019 și Evaluare Națională 2019, fără nicio dezbatere publică. Ministerul Educației a modificat structura subiectelor chiar de la examenele de anul acesta. Concret, subiectele de la BAC și Evaluarea Națională vor avea 40% itemi obiectivi, adică întrebări deschise și tip grilă, a declarat pentru Edupedu.ro președintele Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), Marian Șuță.

Schimbarea are loc într-un Minister al Educației care de mai bine o lună nu are ministru plin, fără o dezbatere publică anterioară și se aplică chiar pentru copiii care anul acesta dau examenele.

Ministerul Educației a modificat structura subiectelor de examen, astfel încât toate subiectele de la BAC și Evaluare vor avea 40% itemi obiectivi, adică întrebări deschise și tip grilă.

Noutatea o reprezintă introducerea acestor itemi și la subiectele de examen de la Limba română, Matematică și Istorie, a declarat pentru Edupedu.ro președintele Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), Marian Șuță. “Se merge pe abordare unitară la toate disciplinele de examen. La unele discipline erau deja itemi obiectivi, la socio-umane, la geografie. Nu erau astfel de subiecte la Română, la Matematică și la Istorie“, a precizat oficialul.

Șuță a declarat că aceasta este singura schimbare, “în rest programa este aceeași, sunt respectate și structurile din anii anteriori“.

A fost o părere a conducerii Ministerului Educației, CNEE și-a spus punctul de vedere, dar s-a luat această decizie. S-a considerat că, în felul acesta, se va reduce diferența în notele obținute de elevi la contestații. Au fost cazuri unde diferența dintre evaluarea de la examen și cea de la contestație a fost destul de mare. Introducând acești itemi obiectivi, se mai reduce decalajul de punctaj“, a explicat pentru Edupedu.ro președintele CNEE – instituția din subordinea Ministerului Educației care concepe toate subiectele de examen.

Nu am fost noi inițiatorii, dar în final am considerat că nu avem de ce să nu aplicăm solicitarea“, a adăugat oficialul.

Marian Șuță a spus că decizia a fost luată în cadrul unei ședințe care a avut loc în vară, “la care au participat conducerile direcțiilor din Ministerul Educației, la nivel de secretar de stat, si noi“.

Legislația prevede că examenele nu pot fi modificate pentru anul școlar în curs, ori schimbarea tipului de subiecte are în vedere chiar examenul de anul acesta.

Structura, în principiu, nu se schimbă, ci se schimbă abordarea. Dacă ceri să calculezi aria unui pătrat pe anumite date sau spui că aria patratului cu latura 4 cm este… nu văd schimbarea de structură și nici de programă. Nu spune nicăieri să nu fie introduși itemi obiectivi“, a susținut Șuță, pentru Edupedu.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *