Bilete pentru o croaziera prevazuta pentru luna aprilie la bordul navei Costa Concordia au mai putut fi cumparate pe pagina de Internet a companiei duminica, la doua zile dupa naufragiu, a povestit sambata, Simon Calder, specialist in domeniul transporturilor la cotidianul britanic The Independent, citat de AFP.
Jurnalistul a intrat, in duminica urmatoare fatalului accident ce a avut loc la 13 ianuarie, pe pagina de Internet a companiei pentru a cauta informatii utile pasagerilor care-si cumparasera bilete pentru viitoare croaziere pe vasul naufragiat.
El nu a gasit nicio informatie referitoare la un eventual ramburs ori contraoferta, in schimb a ramas surpins cand a vazut promotia pentru o calatorie la bordul Costa Concordia in luna aprilie. ‘Mi-am zis, hai sa verific, pentru ca e limpede ca nu pot sa mai vanda bilete’ dupa ce vasul s-a scufundat, a povestit el la postul de televiziune BBC.
‘Mi-au vandut fara probleme, mi-au luat banii, iar luni mi-au trimis confirmarea cu o harta a croazierei si chiar numarul cabinei unde ar fi urmat sa stau pe vapor’, a adaugat Calder.
‘Este incredibil ca o companie sa faca asa ceva, tinand cont ca vasul este complet avariat’, a mai spus el.
Sambata seara, un purtator de cuvant al companiei Costa Crociere, proprietara navei Costa Concordia, a declarat pentru AFP ca ‘operatiunile tehnice pentru blocarea rezervarilor pentru Costa Concordia au inceput sambata, 14 ianuarie, si au durat pana luni, 16, la ora 16.00′. ‘Astfel sa explica faptul ca s-au mai putut face rezervari in cursul week-endului’, a adaugat el.
Concordia a esuat in noaptea de vineri spre sambata trecuta, la 30 de metri de coasta, dupa ce a lovit o stanca in apropierea insulei toscane Giglio. Vasul avea la bord 4.229 de persoane, intre care 3.200 de turisti de 60 de nationalitati si o mie de membri ai echipajului din 40 de tari diferite.
Sursa: Agerpres