Amenzi in valoare de 8.000 de lei aplicate pentru neregulile descoperite in unitatile de alimentatie publica din judet. Comisarii de la Protectia Consumatorilor Maramures s-au confruntat si cu o reclamatie din partea unui cetatean care a sesizat ca a platit mai mult pentru o portie de mancare, desi in lista de meniu era afisat un alt pret.
In ultimele zile, comisarii de la Protectia Consumatorilor Maramures au verificat 20 de unitati de alimentatie publica: braserii, pizzerii, chioscuri din incinta piscinelor sau bazinelor de inot si magazine alimentare. Controalele s-au lasat cu sapte amenzi in valoare de 8.000 de lei si cu 20 de avertismente. Sanctiunile aplicate au fost pentru unitati din Baia mare, Ocna Sugatag si Sighetu Marmatiei.
Comisarul sef adjunct al Comisariatului pentru Protectia Consumatorilor Maramures, Olivia Ardelean, spune ca printre problemele depistate se numara lipsa traducerii in limba romana la produsele din import si neafisarea gramajului produselor comercializate.
“Amenzile s-au aplicat pentru produse care erau din import. In cazul acestora, etichetele nu aveau traducerea in limba romana. De asemenea, pe meniu nu era trecuta cantitatea neta la mancaruri. La salate nu era trecut decat pretul, nu si gramajul. La fel s-a intamplat si la comercializarea placintelor”, a precizat Olivia Ardelean.
Intr-un alt caz localul era dotat cu ventilator, insa in incinta se simtea fumul, fapt pentru care agentul economic a fost amendat. De asemenea, comisarii de la Protectia Consumatorilor au dat avertismente pentru ca nu au gasit orarul de functionare afisat si nici telefonul consumatorului.
Olivia Ardelean a adaugat ca la institutie s-a inregistrat si o reclamatie care viza tot unitatile de alimentatie publica. Un cetatean a reclamat ca a comandat o portie de mancare si a avut surpriza sa plateasca triplu, desi in meniu era inclus un alt pret. Motivul invocat de agentul economic: in lista de meniuri era scris pretul pentru doar 100 de grame, iar portia consumata a fost de 300 de grame.
“Consumatorii sa fie atenti si sa verifice lista de gramaj. Lista de preturi trebuie sa contina obligatoriu si gramajul. Un consumator a reclamat ca a comandat o portie de gratar, unde era pretul de 10 lei, cand i s-a pretins sa plateasca i s-a spus ca portia respectiva a avut 300 de grame si trebuie sa plateasca 30 de lei.”, a explicat Olivia Ardelean.
Reclamatia a fost solutionata in favoarea consumatorului. Agentul economic s-a ales cu amenda, iar clientul a primit cei 20 de lei, diferenta de pret pentru cele 200 de grame, care nu erau trecute in meniu.
Sursa: Camelia Tocaci