Actualitate

Povestea Daciei de sub nămeți. FOTO

Nu cred că este român care să nu aibă vreo amintire cu această maşină. Fie că a avut părinţi care deţineau o Dacie, fie că a făcut şcoala de şoferi pe Dacia, fie că el însuşi a condus pentru mult timp cea mai cunoscută marcă românească de maşini, marca Dacia rămâne legată de fiecare dintre noi.

Principalul producător de automobile din România şi-a început povestea în 1968, odată cu construirea Uzinei de Autoturisme de la Mioveni.

Autoturismul Dacia 1300 a intrat în producţie în august 1969, având la bază modelul Renault 12. La acea vreme modelul avea un aspect modern şi economic. Iniţial, modelul dispunea de o singură caroserie berlină cu 4 uşi şi 5 locuri. Blocul motopropulsor avea capacitatea cilindrică de 1,289 cm³ ce dezvolta 54 CP, o viteză maximă de 144 km/h şi consumul de 9,4 litri. Din acel moment, fiecare dintre noi ne-am identificat cu marca Dacia.

Între anii 1970-1980, Dacia dezvoltă o intreagă gamă de modele care va cuprinde mai multe tipuri de vehicule destinate transportului de persoane, dar şi utilitare. Automobile Dacia continuă autonom producţia de autoturisme derivate din gama Renault 12 şi după anul 1978.

În 1970 sunt lansate trei variante de echipare pentru modelul 1300: Standard, Lux, Lux Super 1301 (model destinat numai folosirii ca maşină de serviciu a Partidului Comunist Român şi Securităţii).

Dacia 1302 se deosebea de 1300 numai prin suspensia spate şi putea suporta o sarcină maximă de 500 kg. Între 1975-1985, au fost exportate 1500 de autoutilitare, cele mai multe ajungând în Argentina şi 2500 autoutilitare în Columbia, astfel ajungând să cucerească toată lumea.

În 1998, anul în care s-au aniversat trei decenii de la producerea primului automobil Dacia, de pe porţile uzinei a ieşit autoturismul cu numarul 2000000.

În ultimii ani, au apărut tot mai multe modele, începând cu Dacia Logan(2005),  Dacia Sandero(2017), Dacia Duster (2010), Dacia Dokker (2012) și așa a ajuns bătrâna Dacie 1310 să-și petreacă iarna sub tone de zăpadă. Dar ea nu se supără, la primăvară, chiar dacă nu va porni la prima cheie, din a doua sigur o va lua la goană.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *