Primele Youtube Music Awards l-au recompensat duminica, 3 noiembrie, pe rapperul Eminem, dar si artisti mai putin cunoscuti. Ceremonia, care a inceput la ora locala 18:00 (ora 23:00 GMT), a fost transmisa in direct pe Youtube de la sala polivalenta Pier 36 din New York si a inceput cu grupul Arcade Fire, care a interpretat noua sa piesa, ‘Afterlife’, relateaza AFP. A urmat Lady Gaga, care a interpretat o tema melancolica, acompaniindu-se la pian.
Particularitatea acestor premii a fost felul in care au fost selectionati nominalizatii. Youtube scria pe blogul sau oficial ca sunt videoclipuri pe care ‘voi (internautii) le-ati vazut de cele mai multe ori si v-au placut in anul ce s-a scurs’. Asa incat internautii au departajat candidatii.
Au existat sase categorii: cel mai bun videoclip al anului, cel mai bun artist al anului, cel mai bun raspuns din partea unui fan, fenomen Youtube, cel mai bun debutant si inovatia anului. Ceremonia a fost prezentata de actorul Jason Schwartzman, alaturi de actorul si muzicianul Reggie Watt.
Premiul pentru cel mai bun debutant a fost primit de Macklemore&Ryan Lewis, al carui videoclip a fost realizat cu un buget de 5.000 dolari si care s-a bucurat de mare succes pe Youtube.
Cel mai ravnit trofeu al galei, pentru cel mai bun videoclip al anului, a fost castigat de grupul sud-corean Girls Generation pentru piesa ‘I got a baby’, depasindu-i la aceasta categorie pe Miley Cyrus, PSY, Lady Gaga sau Justin Bieber. Videoclipurile nominalizate au fost vazute de 1,9 miliarde de ori inaintea ceremoniei de duminica, potrivit blogului Youtube.
Rapperul american Eminem a obtinut premiul pentru cel mai bun artist al anului pentru ‘Rap God’, iar cantareata Taylor Swift a castigat trofeul pentru ‘fenomen Youtube’, cu videoclipul ‘I knew you were trouble’.
Youtube a reusit sa atraga la ceremonie un numar record de capete de afis pentru ca site-ul a devenit indispensabil in domeniul muzical, in detrimentul MTV, postul TV contemporan cu aparitia videoclipurilor, la inceputul anilor ’80, dar care pierde teren in prezent.
In luna august, agentia Nielsen a publicat un sondaj potrivit caruia 64% din adolescentii americani spuneau ca asculta muzica pe Youtube si numai 56% la radio.
Sursa: Agerpres