TIC

INEDIT – Robotul Pepper si-a facut debutul european intr-un supermarket francez

Robotul umanoid Pepper si-a facut marti debutul in Europa, ajutand clientii unui supermarket francez sa isi aleaga sticlele de vin, a anuntat producatorul sau, Aldebaran Robotics, preluat miercuri de AFP.

“Principalul obiectiv este sa distram oamenii si sa vedem cum reactioneaza cand vad un robot intr-un magazin”, a declarat pentru AFP Magali Cubier, director de marketing la Aldebaran, stand alaturi de doi roboti adusi sa interactioneze cu participantii la conferinta sectoriala WSDJ Live din California.

Sapte roboti au fost amplasati in diferite raioane ale unui magazin Carrefour din Claye-Souilly (regiunea pariziana), fiind programati sa sugereze retete culinare, sa dea sfaturi in privinta vinurilor sau sa evalueze gradul de satisfactie a consumatorilor, a spus dna Cubier. “Este prima oara ca Pepper pleaca din Japonia”, a precizat ea.

Aldebaran, societate franceza controlata in proportie de 98% de grupul japonez SoftBank, a vandut 4.000 de exemplare din robotul Pepper de la lansarea acestui model, in iunie 2015. Firma anunta ca vinde 1.000 de roboti pe luna, pretul de baza fiind de 1.500 de euro, la care se adauga un abonament de circa 200 de euro pe an timp de trei ani, a mai spus Magali Cubier.

Pepper, adus in California sa gaseasca parteneri pentru extinderea in Statele Unite, este prezentat ca o “noua specie” de robot, apt sa recunoasca emotii de baza, cum ar fi bucuria si tristetea, “uitandu-se” la fetele oamenilor. “Fetele conteaza mult pentru mine si inca si mai mult cand sunt surazatoare”, a “spus” marti robotul in cadrul unei demonstratii a capacitatii sale de recunoastere faciala.

Potrivit datelor stranse de Aldebaran, cumparatorii robotului Pepper au tendinta sa il utilizeze fie ca prezenta la domiciliu, fie pentru dezvoltarea propriilor aplicatii pentru utilizare comerciala. Extinderea internationala a acestui tip de robot se confrunta totusi cu dificultatea de adaptare a masinii la diverse feluri de exprimare a emotiilor in diferite culturi si regiuni ale lumii. Deocamdata, de exemplu, Pepper va putea strange mana cumparatorilor francezi, dar nu ii va putea saruta pe obraz. Magali Cubier a promis totusi ca se va interesa de acest aspect.

Sursa: Agerpres