Actualitate

INDEMNIZATIE SOMAJ – Absolventii de liceu picati la bac trebuie sa se inregistreze la AJOFM pana in 31 august

Foto Tineri in somajCei peste 2.600 de absolventi de liceu din judet care nu au promovat examenul de bacalaureat se pot inregistra in evidentele Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca Maramures in 60 de zile de la data inscrisa pe certificatul de absolvire. In cazul in care pe certificatul de absolvire este inscrisa doar luna, nu si ziua, cele 60 de zile se calculeaza din prima zi a lunii urmatoare celei inscrise in certificatul de absolvire.

„De exemplu, daca pe certificatul eliberat de unitatea de invatamant este inscrisa data absolvirii „iunie” – asa cum e in majoritatea cazurilor -, absolventul trebuie sa se inregistreze in evidentele AJOFM pana in 31 august. Daca este mentionata data „15 iunie”, luarea in evidenta trebuie sa fie facuta pana in 15 august. Insa in cazul in care nu se inregistreaza la noi in cele 60 de zile prevazute in lege, absolventii sunt decazuti din drepturi – adica nu mai pot sa primeasca indemnizatie de somaj”, a precizat Oana Osanu, director executiv AJOFM Maramures.

Dupa luarea in evidentele AJOFM, absolventul are la dispozitie 12 luni pentru a-si depune dosarul cu actele necesare pentru obtinerea ajutorului de somaj. Cei care nu au promovat examenul de bacalaureat, pot beneficia de o indemnizatie de somaj de 250 de lei pentru o perioada de sase luni, precum si de servicii gratuite in vederea angajarii, respectiv informare si consiliere profesionala, medierea muncii si formare profesionala.

Documentele necesare pentru inregistrarea absolventului la AJOFM Maramures sunt: diploma de studii si de calificare sau adeverinta din care sa rezulte data absolvirii, certificat de nastere, carte de identitate (daca e cazul si certificat de casatorie) – toate in original si in copie.

De asemenea, dosarul trebuie completat cu: adeverinta medicala de la medicul de familie din care sa rezulte ca persoana este clinic sanatoasa sau apta de munca, ori ca are eventuale restrictii medicale; adeverinta de venit de la Administratia Financiara Teritoriala si o declaratie-tip pe propria raspundere (se poate descarca de pe site-ul AJOFM Maramures, sau se poate lua de la sediul institutiei).
Sursa: Catalin Vischi