Departamentul de Stat al SUA a cheltuit, pe fondul politicii de austeritate dure, 630.000 de dolari in doi ani pentru a obtine milioane de “like”-uri pe paginile sale din reteaua de socializare Facebook, informeaza editia electronica a publicatiei britanice Daily Telegraph, citata de corespondentul la Washington al agentiei de presa Itar-Tass.
Doua “campanii de publicitate”, lansate in 2011 si 2012 si care au costat circa 630.000 de dolari, potrivit publicatiei britanice care citeaza un raport elaborat de specialisti independenti, au urmarit scopul de a “construi platforme globale de propaganda pentru lucru cu auditoriul strain, pe calea majorarii numarului de fani pe patru resurse tematice din Facebook”. Raportul invoca o informatie potrivit careia Departamentul de Stat al SUA “cumpara fani” care nu puteau decat sa acceseze postarile sau sa dea “like”-uri unor fotografii, fara a fi in mod real interesati de tematica si fara a interactiona la un nivel mai profund.
In plus, in pofida milioanelor de “like”-uri, la studierea materialelor sau redifuzarea lor ulterioara participau extrem de putini utilizatori. “Multe postari aveau mai putin de 100 de comentarii sau repostari, iar cele mai populare – doar cateva sute”, citeaza Daily Telegraph documentatia expertilor independenti.
Sursa: Agerpres